اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار قزوین:

گردش مالی شهرداری‌ها هفت برابر بودجه استان قزوین است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: گردش مالی شهرداری‌های استان امسال یک هزار میلیارد تومان بوده که هفت برابر بودجه قزوین است.

گردش مالی شهرداری‌ها هفت برابر بودجه استان قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، منوچهر حبیبی در همایش شهرداران قزوین که امروز در مجتمع باران شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار داشت: این استان به دلیل قرار گرفتن در تلاقی 12 استان و نزدیکی به پایتخت، میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی ایرانی و حتی خارجی است که لازم است شهرداران استان قزوین عزم خود را برای میزبانی خوب مسافران، گردشگران و میهمانان نوروزی جزم کرده و با فضاسازی مناسب و متنوع، نوروز در کام مردم شیرین شود.

وی افزود: سال گذشته شش میلیون مسافر نوروزی از استان قزوین عبور کرده‌اند که رقم بسیار بالایی است و پنج برابر جمعیت استان قزوین است.

این مسئول کار شهرداران را سخت، بزرگ و سنگین ذکر و خاطرنشان کرد: در استان قزوین 25 شهردار، 73 درصد جمعیت شهری را مدیریت می‌کنند که مدیریتی پویا، منسجم و طبیعی دارند.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت سبب شده توقعات مردم هم از مسئولان زیاد باشد.

حبیبی ادامه داد: رویکرد شهرداران در حوزه شهری مثبت و مطلوب بوده که امیدواریم شهرداران سال آینده نیز عملکرد رو به رشد و مطلوب‌تری داشته باشند.

شهرداران سرانه بودجه عمرانی را افزایش دهند

معاون عمرانی استاندار قزوین با تأکید بر افزایش سرانه بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری از سوی شهرداران 25 شهر استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم که شهرداران بودجه عمرانی را نسبت به بودجه جاری به 70 به 30 و یا 80 به 20 برسانند.

حبیبی افزود: شهرداران باید با تجهیز شهرداری‌ها به سیستم کاملا الکترونیکی و مکانیزه، خدمات‌رسانی بهینه و استاندارد در حوزه‌های مختلف به مردم عرضه کنند.

وی استاندارد سرانه فضای سبز را 10 تا 12 متر مربع برای هر نفر دانست و اضافه کرد: امیدواریم شهرداران با تلاش بیشتر و همت قوی‌تر در آینده نزدیک، سرانه فضای سبز را به حد استاندارد مذکور در شهرها برسانند.

جلب رضایت مردم رسالت اصلی مسئولان است

حبیبی جلب رضایت عمومی مردم را رسالت اصلی مسئولان ذکر کرد و افزود: افزایش رضایت‌مندی مردم بخش عمده‌ای از جامعه تحت نظارت مدیریت شهری محسوب می‌شود که شهرداران باید در تحقق این امر اهتمام ویژه ‌بورزند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی است بنا بر این اگر مردم در صحنه باشند انقلاب پایدار می‌ماند که البته در این برهه از زمان، امید بخشی به مردم از سوی مسئولان نباید فراموش شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرداران باید با پروژه‌های سرمایه‌گذاری، برای سیستم مدیریت شهری درآمد پایدار ایجاد کنند گرچه بسترهای لازم در این زمینه وجود دارد و مطلوب است شهرداران پروژه‌های سرمایه‌گذاری را از طریق وزارت کشور و استانداری پیگیری کنند.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول