اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام طرح نوروزی

بیش از نیم میلیون نفر با ناوگان عمومی در همدان سفر کردند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از انجام 42 هزار و 521 سفر و جابه‌جایی بیش از نیم میلیون مسافر با وسایل نقلیه عمومی در ایام طرح نوروزی خبر داد.

بیش از نیم میلیون نفر با ناوگان عمومی در همدان سفر کردند

گودرز محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به تجهیز تمام محورهای استان همدان به دوربین ترددشمار، ترددهای انجام شده به وسیله 29 دوربین نصب شده در محورهای مختلف ثبت شده و آمار نهایی افزایش بیش از 20 درصد میزان تردد را نشان می‌دهد.

وی افزود: طرح نوروزی از 24 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 16 فروردین‌ماه سال‌جاری ادامه داشت و طی این مدت بیش از 568 هزار نفر مسافر با استفاده از ناوگان عمومی از محورهای مختلف استان تردد و اقدام به سفر کرده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان با مقایسه آمار مسافران در ایام طرح نوروزی سال 91 و 92 اظهار داشت: نوروز سال گذشته 530 هزار نفر مسافر با ناوگان عمومی اقدام به سفر کردند و در ایام طرح نوروزی سال جدید بیش از 568 هزار نفر مسافر از ناوگان عمومی بهره گرفته‌اند. 

وی با اشاره به تعداد 43 هزار سفر و بیش از نیم میلیون مسافر از ابتدای اجرای طرح نوروزی عنوان کرد: با توجه به آمار ثبت شده، حدود 40 هزار نفر به استفاده‌کنندگان از ناوگان عمومی افزوده شده و در زمینه افزایش مسافر 2,5 درصد رشد داشته‌ایم.

محمودی اظهار داشت: وسایل نقلیه عمومی شرکت‌های حمل و نقل مسافر تحت نظارت این اداره‌کل، شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه است که در شرکت‌های مسافربری و با مشخصات ثبت شده در سیستم رایانه‌ای و دارا بودن کارت هوشمند عمومی فعال هستند.

وی تصریح کرد: ناوگان اتوبوسی برون شهری دارای کارت هوشمند در سطح استان، 588 دستگاه است که اتوبوس‌های معمولی، اتوبوس ویژه (درجه یک، دو، سه) و VIP (تک‌صندلی 25 نفره و 32 نفره) بوده که در بخش حمل و نقل عمومی مسافر برون‌شهری فعال هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان به تعداد ناوگان مینی‌بوسی دارای کارت هوشمند برون‌شهری در سطح استان اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و 620 دستگاه مینی‌بوس و 732 دستگاه سواری کرایه دارای کارت هوشمند نیز در بخش حمل و نقل عمومی مسافر برون‌شهری فعالیت دارند.

انتهای پیام/2499/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول