اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

ترویج فرهنگ فاطمی از بزرگترین وظایف مسلمانان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: توسعه و ترویج فرهنگ فاطمی از بزرگترین وظایف مسلمانان و الگویی کامل برای جامعه اسلامی است.

ترویج فرهنگ فاطمی از بزرگترین وظایف مسلمانان است

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار داشت: ولایتمداری و دفاع از ولایت مهم‌ترین و بزرگترین پیام فرهنگ فاطمی است که باید این مهم بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در طول تاریخ اسلام نقش بسزایی داشته و این بانوی فرزانه حلقه اتصال نبوت و ولایت است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار توجه به فرهنگ فاطمی را برای آحاد مردم و مسئولان نظام مفید برشمرد و گفت: اگر فرهنگ  فاطمی که همان فرهنگ نبوی در جامعه است ترویج شود شاهد پیشرفت در همه ابعاد به خصوص پیشرفت و توسعه اخلاق فاطمی در جامعه خواهیم بود.

وی به اهمیت برگزاری مراسم ایام فاطمی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه فرصت خوبی برای تبیین نقش ارزنده بانوان در تحقق یک جامعه متعالی است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای رشد و تعالی جامعه استفاده کرد و حضور پر شور در مراسم سوگواری آن بانوی بزرگوار نشان از ولایت مداری مردم خواهد بود.

مختاری‌نیا بیان کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) از لحظه تولد تا شهادت ایشان سرشار از درس‌های آموزنده است که دستگاه‌های فرهنگی کشور این مفاهیم را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان باید بیش از پیش ترویج کنند.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دهه دوم  ایام فاطمیه در شهرستان بیجار افزود: در این راستا تعداد 120 مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی به مناطق مختلف شهرستان بیجار اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری باشکوه‌تر نماز جماعت، سخنرانی، برگزاری مجالس عزاداری، تبیین سیره و زندگانی حضرت زهرا(س) و برگزاری گفتمان‌های فاطمی از دیگر برنامه‌های دهه دوم ایام فاطمی است.

مختاری‌نیا یادآور شد: همچنین در طول دهه اول فاطمیه تعداد 55 مبلغ به مناطق مختلف شهر و روستای شهرستان بیجار اعزام شدند.

وی به اهمیت نقش هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت و روحانیون در این ایام اشاره کرد و تصریح کرد: مداحان، روحانیون و هیئت های مذهبی می‌توانند در ترویج فرهنگ دینی و اهداف این بانوی والامقام کمک شایانی به بعد مذهبی نظام مقدس اسلامیمان داشته باشند.

مختاری‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: زنان و دختران مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی ابعاد زندگی خویش به ویژه مسئله حجاب و عفاف می‌توانند همواره مروج اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند و از اهداف وی که بزرگترین آن ولایت مداری است پاسداری کنند.

انتهای پیام/79015/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول