اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خبر داد

افزایش ولادت و کاهش فوت در استان زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از افزایش ولادت و کاهش فوت در استان زنجان در سال گذشته خبر داد.

افزایش ولادت و کاهش فوت در استان زنجان

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق از وظایف ذاتی ثبت ‌احوال است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 19 هزار و 515 واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شد،‌ افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که 18 هزار و 806 واقعه ولادت ثبت شده بود، افزایش 3،77 درصدی داشت.

*ثبت ولادت‌ها در مهلت قانونی

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان همچنین با اشاره به ثبت ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روزه افزود: در 12 ماهه سال گذشته 18هزار و 971 واقعه ولادت در مهلت قانونی ثبت شد که این رقم نیز در مقایسه با سال قبل از آن 4،59 درصد افزایش داشت.

*ثبت 5 هزار واقعه فوت در استان زنجان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت 5 هزار و 294 واقعه فوت در استان زنجان اشاره داشت و گفت: این رقم در مقایسه با سال 90 که تعداد وقایع ثبت شده 5 هزار و 656 مورد بود، 6،40 درصد کاهش یافته است.

متوسلین همچنین به تعداد وفات ثبت شده در مهلت قانونی نیز اشاره داشت و گفت: سال گذشته 4 هزار و 485 واقعه فوت در مهلت قانونی به ثبت رسید که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن 2،7 درصد افزایش داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های کسب شده توسط اداره کل ثبت احوال استان زنجان اشاره داشت و گفت: با ارزیابی که سال 91 توسط سازمان ثبت احوال صورت گرفت، اداره کل ثبت احوال استان موفق به کسب رتبه نخست در زمینه برگزاری برنامه‌های هفته ثبت احوال شد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در همین راستا رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اهدای لوحی از تلاش‌های اداره کل ثبت احوال استان زنجان در این زمینه تقدیر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، بنا به گفته مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از دیگر موفقیت‌هایی که سال گذشته توسط اداره کل ثبت احوال استان کسب شد، کسب مقام ششم در زمینه ثبت وفات در مهلت قانونی بود.

انتهای پیام/73005/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول