اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با چهل و دومین جشنواره فیلم رشد

96 فیلم منتخب جشنواره رشد در اردبیل به نمایش در‌می‌آید

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با برگزاری چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد 96 فیلم منتخب این جشنواره در استان اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود.

96 فیلم منتخب جشنواره رشد در اردبیل به نمایش در‌می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاح چهل و دومین جشنواره فیلم رشد در کانون فرهنگی – تربیتی شهید رجایی اردبیل اظهار داشت: از بین 176 فیلم راه یافته به این جشنواره 96 فیلم در 13 منطقه آموزشی استان اردبیل برای دانش‌آموزان سنین مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این 13 منطقه در قالب سالن‌های فرهنگی – هنری این فیلم‌ها برای دانش‌آموزان نمایش داده می‌شود و در بقیه مناطق و مدارس استان نیز فیلم‌های منتخب جشنواره رشد در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا به صورت کلاسی شاهد نمایش آن و بهره‌گیری دانش‌آموزان از این امکانات و تجهیزات کمک آموزشی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل سیاست آموزش و پرورش را جایگزینی آموزش‌های متنوع به جای آموزش تک بعدی اعلام کرد و یادآور شد: ما باید از کتاب محوری خارج شویم تا معلم با بهره‌گیری از ابزارهای نوین آموزشی و کمک آموزشی بتواند موضوع تعلیم و تربیت را به شایستگی انجام دهد.

محمود‌زاده اهمیت تولید فیلم در قالب فیلم مستند، کوتاه و انیمیشن را به همت معلمان یادآور شد و گفت:‌ از این به بعد سعی خواهد شد بر اساس سند تحول و نظام رتبه‌بندی معلمان، معلم یک مدرسه با چنین شاخصه‌هایی ارزیابی شود تا بتواند از ابزارهای نوین و فناوری‌های جدید استفاده کرده و بهترین آثار را خلق کند.

این مسئول عنوان کرد: قرار نیست معلم تنها به تخته سیاه و همچنین کتاب تکیه کرده و رسالت آموزشی و پرورشی خود را انجام دهد، بلکه یک معلم توانمند باید با تولید فیلم و نرم‌افزارهای جدید بتواند دانش‌آموزان را با شور و نشاط نسبت به یادگیری آموزه‌ها و مفاهیم جدید ترغیب کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با برشمردن اهداف جشنواره فیلم رشد بیان داشت: در سند تحول بنیادین به توسعه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی به ویژه فیلم رشد و ابزارهای دیگر یادگیری تاکید شده است که در این زمینه برگزاری این جشنواره می‌تواند تاثیر‌گذاری جدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده تنوع‌بخشی به ابزارهای آموزشی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در این زمینه نباید آموزش را تنها در چارچوب کلاس، کتاب، تخته سیاه و معلم دید هر چند که آموزش چهره به چهره همچنان از اقبال و برجستگی خاص برخوردار است اما معلم در کنار مباحث تئوری می‌تواند در امر یادگیری از بسته‌های آموزشی نظیر فیلم، مجله و نشریه استفاده کند.

1000 مدرسه در اردبیل هوشمند شده‌اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سند تحول بنیادین یکی از 23 محور تحول آموزشی بحث هوشمند‌سازی مدارس است که این ابزار می‌تواند در خدمت تعلیم و تربیت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل یک‌هزار مدرسه تاکنون با امکانات و ابزارهای هوشمند‌سازی مجهز شده که شامل کلاس‌های گروهی و انفرادی بوده است.

محمود‌زاده بزرگترین هنر در نظام تعلیم و تربیت را هنر ایجاد محیط خلاق و منعطف برای یادگیری و استفاده از ابزارهای گوناگون آموزشی توصیف کرد که این خود می‌تواند راه تعالی را بهتر نمایان کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود به نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: فرهنگیان و دانش‌آموزان استان در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی در عرصه انتخابات 24 خرداد با تمام توان همراه با بصیرت و آگاهی حضور موثر خواهند داشت.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول