اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد

بازدید فنی بیش از یک میلیون لاشه دام و طیور مازندران

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: در تعطیلات نوروزی 92، یک میلیون و 153 هزار و 786 لاشه دام و طیور کشتاری در استان توسط کارشناسان مورد بازدید فنی قرار گرفت.

بازدید فنی بیش از یک میلیون لاشه دام و طیور مازندران

مجید مختاری مدیرکل دامپزشکی مازندران امروز در تشریح طرح‌های نوروز 92 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان در طول ایام تعطیلات نوروزی با تشکیل 34 اکیپ ثابت و سیار روزانه از 10 هزار و 748 مرکز تولید، بسته‌بندی، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی در سطح استان بازدید و کارشناسی کردند.

وی افزود: از این بازدید‌های انجام شده به سبب دارا نبودن شرایط بهداشتی در نگهداری و عرضه محصولات غذایی دو واحد پلمب شد و 24 فقره پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

مختاری در ادامه اظهار داشت: در طی این بازدیدها 19 هزار و 250 کیلوگرم از انواع محصولات غذایی به سبب آلودگی‌های ظاهری، ارگانولپتیکی و یا به دلیل دارا نبودن شرایط بهداشتی مانند تاریخ تولید و انقضاء از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان داشت: یک میلیون و 153 هزار و 786 لاشه دام و طیور کشتاری در استان این ایام توسط کارشناسان مورد بازدید فنی قرار گرفت که این تعداد یک میلیون و 143 هزار و 594 قطعه طیور گوشتی، 2 هزار و 468 لاشه گاو و گوساله و 7 هزار و 724 لاشه گوسفندی را شامل می‌شود.

مختاری خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز 92 همه شبکه‌های دامپزشکی با حضور کارشناسان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی و شهروندان بودند.

وی از جمله مراکزی که مورد بازدید کارشناسان دامپزشکی قرار گرفت را قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات لبنی، بسته‌بندی و سردخانه‌ها و رستوران‌ها برشمرد.

انتهای پیام/2296/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول