اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

امسال میزان سفرهای نوروزی به ایلام 50 درصد رشد یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: امسال میزان سفرهای نوروزی به ایلام 50 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد یافت.

امسال میزان سفرهای نوروزی به ایلام 50 درصد رشد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یونس احمدی ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان ستاد سفرهای استانی اظهار داشت: از ابتدای ورود گردشگران تا پایان تعطیلات نوروزی در مجموع 2 میلیون و 500 هزار مسافر و گردشگر به استان ایلام سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تعداد مسافر و گردشگر از مناطق مختلف کشور به ویژه از استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان و ... به استان ایلام سفر کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: بازدید از مکان‌های مذهبی، تاریخی و تفریحی - طبیعی ایلام از جمله برنامه‌های سفر مسافران نوروزی به استان ایلام بوده‌ است.

احمدی تصریح کرد: ایلام یکی از استان‌های تاریخی، مذهبی و بکر از لحاظ طبیعی بوده و هرساله مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی واقع شده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان و قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: ایلام دارای جاذبه‌های مذهبی از جمله امامزادگان مختلف است.

وی ادامه داد: امامزاده سیدحسن (ع) در شهرستان مهران و امامزاده علی‌صالح (ع) در بخش صالح‌آباد از توابع شهرستان مرزی مهران از جمله جاذبه‌های مذهبی استان ایلام محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: موزه مردم‌شناسی شهر ایلام و شهر تاریخی سیمره در شهرستان دره‌شهر نیز از مهم‌ترین اماکن تاریخی استان ایلام است.

احمدی تصریح کرد: مناطق عملیاتی قلاویزان مهران، میمک، صالح‌آباد، چنگوله، شرهانی دهلران، دشت‌عباس، فکه و عین‌خوش، پاسگاه گرمیشه، بانروشان، سنگرصدام، تپه شنی و نقطه ایثار نیز از مهم‌ترین مناطق و یادمان‌های دوران دفاع مقدس واقع در استان ایلام است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: بر این اساس می‌توان ادعا کرد که گوشه گوشه استان ایلام نیز دارای جاذبه‌های گردشگری در حوزه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: گردشگران و مسافران نوروزی در کنار کاروان‌های راهیان‌نور از یادمان‌های دوران دفاع مقدس نیز بازدید کردند.

این مسئول اضافه کرد: در این راه مدیریت ارشد اجرایی استان با تشکیل ستاد تسهیلات سفر در بخش‌های اجرایی، فرهنگی، اجرایی، امنیتی، امدادی و بهداشتی در کنار هموطنان عزیز بود و کارنامه‌ای درخشان از خود نشان داد.

احمدی تصریح کرد: بازرس عالی ستاد تسهیلات سفر در کشور در حضور عباس‌زاده استاندار ایلام گفت در همه جا تلاش دیدم اما شایسته ‌تر از ایلام ندیدم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: تعطیلات سال نو و بهار امسال برای مردم استان ایلام همراه با تداوم فرهنگ و سنت‌ها، حرمت به ایام فاطمی (س) و افزایش گردشگری در داخل استان ایلام بود.

وی در پایان از عباس‌زاده استاندار ایلام که با حضور خود در ایام تعطیل در استان ایلام سبب دلگرمی مسئولان ستاد تسهیلات سفر شده و همچنین بیانات آیت‌الله لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و سرداران کنگره‌های شهدا که در ایلام برپا شد تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/2246/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول