اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس هفته سی و یکم لیگ برتر فوتبال

فولاد از لیگ قهرمانان دور شد/نفت به لیگ یک رفت

در هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور نفت آبادان لیگ یکی شد فولاد از لیگ قهرمانان آسیا دور شد.

فولاد از لیگ قهرمانان دور شد/نفت به لیگ یک رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قطار رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور در سال 92 که از هشتم فروردین با برگزاری دیدار تیم‌های تراکتورسازی و داماش به حرکت در آمده بود روز گذشته با برگزاری پنج دیدار دیگر ادامه یافت.

در بازی‌های روز گذشته که در آنها خبری از سه مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این فصل نبود رقابت در انتهای جدول بسیار حساس شده بود.

* فولاد از لیگ قهرمانان دور شد

در یکی از بازی‌های این روز و در ورزشگاه تختی اهواز تیم فولاد این شهر در آب‌وهوایی غبارآلود به مصاف صبای قم رفت.

شاگردان صمد مرفاوی که در این دیدار نه دغدغه سقوط داشتند و نه امید به بالانشینی در جدول، برای ارتقاء جایگاه خود به اهواز سفر کرده بودند در حالی که شاگردان حسین فرکی در تیم فولاد به شدت به امتیازات این دیدار برای قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نیاز داشتند.

فولادی‌ها در این دیدار با گل‌های مهدی نوری دو بار از حریف خود پیش افتادند اما نتوانستند برتری خود را حفظ و سرانجام با حساب دو بر دو در برابر میهمان خود متوقف شدند.

سرخ‌پوشان اهوازی با توجه به پیروزی تراکتورسازی تبریز در این هفته و با از دست دادن دو امتیاز حساس این دیدار امیدهایشان برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا کم‌رنگ‌تر شد.

هرچند باتوجه به دیدارهای پیش رو و قرار گرفتن فولاد در برابر تراکتورسازی و استقلال تهران در هفته‌های آتی، سرنوشت سرخ‌پوشان اهوازی به نوعی در دستان خودشان است و در صورت کسب نتیجه در این دو دیدارمی‌توانند خود را به هدف ابتدای فصل خود که حضور در جمع سه تیم برتر و صعود به لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده است برسانند.

به هر حال سه دیدار آتی فولاد در لیگ برتر برای این تیم و هواداران آن بسیار حساس است و سرخ‌پوشان اهوازی باید با تمام وجود برای کسب نتیجه در این دیدارها بکوشند.

در هفته سی و دوم این رقابت‌ها که از روز جمعه آغاز می‌شود تیم صبا میزبان سایپاست و یک شنبه نیز فولاد در دیداری حساس در تبریز به مصاف تراکتورسازی این شهر خواهد رفت.

* نفت آبادان لیگ یکی شد

در دیگر بازی هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ برتر دیگر نماینده خوزستان در این رقابت‌ها در برابر حریف خود شکست خورد.

نفت آبادان که با کوهی از حاشیه و تغییر و تحولات در این فصل راه به جایی نبرده و و در قعر جدول دست و پا می‌زد این هفته نیز در برابر مس در کرمان راه به جایی نبرد و با قبول شکست یک بر صفر خود را به عنوان نخستین تیم سقوط کرده به لیگ دسته اول معرفی کرد.

در این دیدار طلایی‌پوشان آبادانی بازی قابل قبولی را از خود ارائه کرده و بارها تا فروپاشی دروازه حریف کرمانی خود پیش رفتند اما با بی‌دقتی مهاجمان فرصت‌ها را از دست دادند تا اولین مهر خروج از لیگ برتر فصل آینده بر نام این تیم زده شود.

نفتی‌ها که در طول این فصل هر نوع تغییری را از کادر مدیریتی تا هیئت مدیره و سرمربیان بومی و غیر بومی را به امید بازگشت آب رفته به جوی انجام دادند در هیچ یک از این تحولات موفق نبودند و همان‌طور که از ابتدا قابل پیش‌بینی بود به لیگ دسته اول سقوط کردند.

نفتی‌ها که در دو فصل قبل حضور در لیگ برتر توانسته بودند با کسب امتیازات لازم از هفته‌ها قبل از پایان لیگ خیال هواداران را از بقاء در لیگ راحت کنند در این فصل از همان ابتدا شروعی بد داشتند و با تداوم نتایج نامناسب خود در ورطه بحرانی فرو رفتند که انتهای آن سقوط به لیگ یک بود.

در سوی دیگر مس کرمان نیز که فصل را با ابراهیم قاسمپور آغاز کرده بود با توجه به مشکلات ایجاد شده بین مدیران این مجموعه و سرمربی این تیم از سمت خود کنار رفت تا لوکا بوناچیچ باردیگر به ایران بازگردد و این بار مسی‌ها در لیگ برتر هدایت کند.

تیم کرمانی با کسب نتیجه در این دیدار خود را به جایگاه هفتم جدول رساند تا رقابت تنگاتنگی را با سرخ‌‌پوشان پایتخت برای قرار گرفتن در رده ششم داشته باشد.

در هفته سی و دوم این رقابت‌ها روز جمعه تیم نفت آبادان در ورزشگاه خانگی خود میزبان راه‌آهن است و مس در شیراز میهمان فجر سپاسی خواهد بود.

انتهای پیام/72008/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول