اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های کردستان خبر داد

جابجایی 525 هزار مسافر نوروزی / رشد 100 درصدی تردد در جاده‌های استان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان گفت: از 24 اسفند سال گذشته تا پایان تعطیلات در مجموع 525 هزار و 462 نفر از طریق ناوگان حمل و نقل در سطح استان جابجا شده‌اند.

جابجایی 525 هزار مسافر نوروزی / رشد 100 درصدی تردد در جاده‌های استان

نعمت‌الله خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به افزایش 23 درصدی جابجایی مسافران نوروزی در جاده‌های استان اظهار کرد: طی ایام تعطیلات 525 هزار و 462 نفر در جاده‌های استان جابجا شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت 48 هزار و 612 سفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: در مجموع 3 میلیون و 135 هزار تردد انواع خودرو، کامیون معمولی و خودرو توسط 34 شناسه‌گر الکترونیکی در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

مدیرکل پایانه‌های کردستان با اشاره به رشد 100 درصدی تردد انواع خودرو در قیاس با سال گذشته تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های تردد شمار در سال گذشته 26 عدد بوده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه از مجموع 2 هزار و 983 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی استان، 383 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 600 دستگاه مینی‌‌بوس و یک هزار دستگاه سواری وظیفه جابجایی مسافران را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر فعالیت 10 هزار راننده در بخش ناوگان باری و 6 هزار راننده در بخش ناوگان مسافربری سن ناوگان باری کردستان را 14 سال ذکر کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط خودروهای عبوری از محورهای استان گفت: 13 درصد این تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز بوده است.

خواجه‌ای افزود: 6 درصد این تخلفات به علت انحراف به چپ، و 26 درصد نیز به دلیل عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

وی با بیان توزیع فرم‌های نظرسنجی نسبت به میزان رضایت‌مندی از ناوگان حمل و نقل عمومی کردستان اظهار کرد: مسافران نوروزی از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره 3000143 نظرات و شکایات خود را ارسال و در کم‌ترین زمان به آنها رسیدگی شد.

مدیرکل پایانه‌های کردستان همچنین راه‌اندازی و فعال‌سازی سامانه 1000141 را در راستای کمک به مسافران به منظور انتخاب بهترین و کوتاه‌ترین مسیر از طریق ارسال پیامک را به عنوان گام مهمی در خصوص خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران ذکر کرد.

خواجه‌ای در پایان با یادآوری افزایش 20 درصدی قیمت بلیط اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد: نرخ بلیط اتوبوس‌ها از امروز (17 فروردین) به روال پیش از تعطیلات باز خواهد گشت.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول