اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

جلوتر از برنامه پنجم اهداف خدماتی محقق شده است

استاندار اردبیل گفت: از برنامه پنجم توسعه در تمام سرفصل‌های خدماتی در سطح استان اردبیل جلوتر هستیم.

جلوتر از برنامه پنجم اهداف خدماتی محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در اولین جلسه شورای اداری استان با تسلیت ایام فاطمیه و پاسداشت سال حماسه سیاسی و اقتصادی از دستگاه‌های خدمات‌رسان در طول تعطیلات نوروزی قدردانی کرد و اظهار داشت: در این ایام دو برابر جمعیت استان مسافر به اردبیل آمده است که ارائه خدمات به این تعداد به آماده‌باش شبانه‌روزی و همچنین اطلاع‌رسانی به موقع نیاز است که در این زمینه همه در 20 روز گذشته سعی کرده‌اند با حضور در محل کار و خدمت‌رسانی خود در خدمت هموطنان باشند.

وی انجام سفر در طول سال را از ضروریت‌های سبد خانواده‌ها و اولویت ایرانیان در طول سال اعلام کرد و یادآور شد: ما با بررسی نقاط ضعف و قوت در تعطیلات نوروزی خود را مهیای میزبانی از گردشگران و مسافران تابستانی می‌کنیم، چراکه معتقدیم این استان از ظرفیت توریست‌پذیری بالایی برخوردار است.

استاندار اردبیل با ارائه گزارشی از عملکرد برخی از دستگاه‌ها تصریح کرد: 60 درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده است که ما سعی کردیم از سهمیه 5 هزار و 680 واحدی سال گذشته نیز 85 درصد را به مرحله انعقاد قرارداد برسانیم که تا آخر اردیبهشت ماه این میزان به 100 درصد می‌رسد.

نیکزاد سهمیه امسال مقاوم‌سازی را 8 هزار واحد برشمرد و گفت: تا آخر برنامه پنجم توسعه تمامی واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده و ما در برابر حوادث قهری مانند زلزله مشکلی از جهت آوار و تخریب واحدهای مسکونی نخواهیم داشت.

این مسئول عنوان کرد: در بخش طرح هادی نیز تا پایان برنامه پنجم توسعه برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح را خواهیم داشت که از این بابت تنها 91 روستای ما باقی مانده که طرح هادی آن تهیه نشده باشد که تلاش خواهیم کرد این روستاهای باقی‌مانده را نیز از این نعمت بهره‌مند کنیم.

رئیس شورای اداری استان افزود: تمام روستاهای بالای 10 خانوار ما در حدود 431 روستا از نعمت برق بهره‌مند هستند و روستاهای زیر 10 خانوار نیز به سرعت در حال برق‌رسانی هستند که تنها 63 روستا باقی مانده که بتوانیم جشن برق‌دار شدن تمام روستاهای استان را برگزار کنیم.

202 روستا آب شرب سالم ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: براساس برنامه پنجم توسعه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار باید از آب لوله‌کشی سالم برخوردار شوند که در این بین 202 روستا از این نعمت برخوردار نیستند، در حالی که سال گذشته بیش از 5 هزار و 625 خانوار روستایی برخوردار از آب سالم و بهداشتی شدند.

وی در خصوص گازرسانی نیز تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، روستاهای بالای 50 خانوار باید از نعمت گاز بهره‌مند شوند که 94 روستا سال گذشته گازرسانی شد و ما تا قبل از پایان برنامه پنجم حتی کلیه روستاهای بالای 20 خانوار را نیز از نعمت گاز برخوردار خواهیم کرد.

استاندار اردبیل به آسفالت شدن 506 روستای بالای 50 خانوار و باقی ماندن 57 روستا از این بین خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان برنامه پنجم تمام روستاهای بالای 20 خانوار از راه آسفالته استفاده کنند، به طوری که سال گذشته 234 کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شده است.

نیکزاد تلاش برای رساندن سرانه ورزشی روستایی به دو متر‌مربع را خاطرنشان کرد و ادامه داد: سرانه ورزشی روستایی ما 1.16 متر‌مربع است که با ساخت اماکن ورزشی امیدواریم اهداف محقق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود تاکید کرد: در توسعه مدرسه‌سازی نیز ظرفیت کلاس‌های ما باید 12 دانش‌آموز باشد که برای رسیدن به این ظرفیت 694 کلاس درس باید ساخته شود که 367 کلاس درس در سال 91 احداث شده است.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول