اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو خبر داد

کاهش تردد از مرز بازرگان در سال جاری

فرماندار ماکو گفت: به دلیل افزایش لیر ترکیه و مسائل امنیتی حاکم بر سوریه امسال شاهد کاهش میزان تردد در مرز بازرگان هستیم.

کاهش تردد از مرز بازرگان در سال جاری

حمید احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به هم مرز بودن ترکیه با شهرستان ماکو، هر سال شاهد تردد تعداد قابل توجهی گردشگر از این مرز هستیم.

وی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش میزان ترددها از این مرز هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه زائران برای رفتن به سوریه از این مرز استفاده می‌کردند، امسال نیز به دلیل مسائل امنیتی، تعداد زائر به این کشور کم‌تر شده و از سوی دیگر با افزایش میزان قیمت لیر در ترکیه رغبت برای مسافرت به کشور ترکیه نیز کاهش یافته است.

احمدیان با اشاره به میزان تردد از این پایانه مرزی در سال جاری، اعلام کرد: نیمه نخست اولین ماه سال جاری 46 هزار و 818 نفر از طریق این پایانه وارد استان و یا از استان خارج شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از این مسافران را گردشگران خارجی تشکیل داده‌اند، اذعان داشت: 9 هزار و 880 نفر از افرادی که از طریق این پایانه تردد کرده‌اند اتباع خارجی بودند که از این تعداد 5 هزار و 325 نفر از ایران خارج و 4 هزار و 555 نفر آن‌ها وارد ایران شده‌اند.

فرماندار ماکو با اشاره به تعداد تردد ایرانیان از این مرز در نیمه نخست فروردین ماه سال جاری، متذکر شد: در این راستا شاهد تردد 16 هزار و 553 ایرانی از طریق این مرز هستیم.

انتهای پیام/61001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول