اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

انرژی هسته‌ای بهانه‌ تحریم است

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به برگزاری مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 در آلماتی قزاقستان، انرژی هسته‌ای را بهانه‌ای برای تحریم توصیف کرد.

انرژی هسته‌ای بهانه‌ تحریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: 20 فروردین سالروز قطع رابطه با آمریکا است و همان‌طور که امام فرمودند تنها اگر روزی آمریکا آدم بشود امکان برقراری ارتباط وجود دارد.

وی افزود: انرژی هسته‌ای بهانه تحریم بوده و هدف اصلی این است که نظام جمهوری اسلامی ایران را از پای در بیاورند.

اردکانی ادامه داد: این‌ها فهمیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با این فشارها از پای در نمی‌آید هر چند که مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.

وی تصریح کرد: استکبار از اساس با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد و اگر بحث انرژی هسته‌ای را کوتاه بیاییم چیز دیگری را عنوان کرده و به عنوان مثال می‌خواهند اسرائیل را نیز به رسمیت بشماریم.

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: اگر چه امیدواریم که این مذاکرات بر پایه حفظ منافع ملت به خوبی پیش برود اما باید هوشیار باشیم که همواره بر اساس رهنمودهای رهبری و با اتحاد و استواری بر اصول پای‌فشاری کرده و آماده پذیرفتن هزینه‌های استقلال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران همان‌گونه که تاکنون گردنه‌های بسیار را پشت سر گذاشته است از این گردنه نیز به سلامت عبور می‌کند.

اردکانی ابراز داشت: در مذاکرات آلماتی جمهوری اسلامی با قدرت ظاهر شده و یک قدم از حقوق اساسی ملت کوتاه نمی‌آید.

لزوم نظارت بر بسته‌بندی کالاها

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: خداوند در چهار سوره قرآن در مورد کم‌فروشی به مطففین هشدار داده و مصادیق آن را استفاده از کیل ناصحیح و مطابق نبودن کمیت و کیفیت کالا عنوان کرده است.

وی اضافه کرد: کارخانه‌های مواد غذایی باید به همان اندازه‌ای که قیمت کالا را دریافت می‌کنند و وزن را بر روی بسته‌بندی درج می‌کنند کالا در آن قرار دهند.

اردکانی حقوق کامل دریافت کردن و دزدیدن از ساعات کاری، دریافت قیمت خودرو و ناقص بودن تجهیزات، دریافت حق ویزیت و کم‌توجهی به بیمار و برخی موارد دیگر را از مصادیق کم‌فروشی عنوان کرد و بر حرام بودن آن صحه گذاشت.

رئیس جمهور آینده باید مطیع رهبری باشد

امام جمعه موقت شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به انتخابات پیش رو بیان داشت: رئیس جمهور آینده باید با پرهیز از منیت‌ها دربست مطیع رهبری بوده و باور داشته باشد که ایشان حکیم، مدبر و والاترین دلسوز ملت و آگاه‌ترین به مصالح کشور است.

وی افزود: مردم کسی را انتخاب کنند که بدانند در مقابل رهبری موضع نمی‌گیرد.

به گفته اردکانی، شرط دوم رئیس جمهور آینده اقتصاد‌دان بودن وی است و اینکه از تصمیمات مقطعی پرهیز کرده و کشور را با برنامه‌ریزی بلندمدت جلو ببرد.

امام جمعه موقت شیراز در همین زمینه ابراز داشت: در بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به افرادی که به دنبال مطامع دنیوی هستند میدان ندهید که حتی به مرحله انتخاب وارد شوند تا چه رسد که آنها را انتخاب کنید.

اسرائیل دست از پا خطا کند، پشیمان می‌شود

امام جمعه موقت شیراز در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی هر از چند گاهی تهدیداتی را برای نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌کند اما سردمداران این رژیم غاصب بدانند اگر دست از پا خطا کنند از کرده خود پشیمان می‌شوند.

وی افزود: اگر این‌ها بی‌عقلی کرده و اقدامی بر علیه منافع جمهوری اسلامی انجام دهند تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود.

انتهای پیام/2448/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول