اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج طلاب سپاه نینوا گلستان در گفت‎وگوی تفصیلی با فارس:

عمل به پیام نوروزی یک تکلیف شرعی است / وحدت شاه‎کلید پیروزی

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه نینوا گلستان گفت: مسئولان و مردم باید عمل به پیام نوروزی مقام معظم رهبری را یک تکلیف شرعی بدانند چراکه این مهم خواسته امام امت و نائب امام زمان (عج) است.

عمل به پیام نوروزی یک تکلیف شرعی است / وحدت شاه‎کلید پیروزی

با پشت سر گذاشتن سالی پرفراز و نشیب در سال 1391 اکنون ملت ایران خود را آماده امتحانی بزرگ کرده است که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» مزین شد، توجه به این پیام دقیق و هوشمندانه، این مفهوم را برایمان هویدا می‎کند که لازمه هر پیشرفت و حرکتی متضمن وحدت و همدلی است، شاه‎کلیدی که همواره توانسته ایران اسلامی را در بسیاری از عرصه‎ها به پیروزی برساند و الگویی مناسب برای سایر کشورها باشد.

مصاحبه تفضیلی خبرنگار فارس با حجت‌الاسلام علیرضا ریاحی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا استان گلستان؛ پیرامون چرایی، ضرورت و الزامات شعار سال، انتخابات، ویژگی‎های کاندیدای اصلح از جمله مسائلی بود که در مجال کوتاهی بدان پرداخته شد که ادامه این مصاحبه خواندنی از نظرتان می‎گذرد.

فارس: لطفا در خصوص چرایی و ضرورت اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را به عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نامگذاری کردند را بیان بفرمایید؟

ریاحی: حلول سال 1392 را تبریک و تهنیت عرض می‎کنم، انشاءالله سال جدید سالی پر خیر و برکت برای ملت عزیز ایران باشد و بتوانیم سالی پر افتخار و پیروزی برای یکایک ایرانیان عزیز و جمهوری اسلامی ایران شاهد باشیم.

طبق سنوات گذشته در سیره مقام معظم رهبری که هر سال را با یک شعار و پیامی مزین می‎کنند امسال نیز به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است که به پیوست سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» برنامه‎ریزی شد.

اکنون در شرایطی هستیم که دشمن در میدان و جنگ اقتصادی با کشور ما در تقابل ایستاده و اگر بخواهیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مقتدر و پرافتخار در جهان حفظ شود باید در زمینه اقتصادی نیز موفق شویم همانطور که در عرصه‎های سیاسی، اجتماعی و بالا بردن توان رزمی خوب کار کردیم و نتیجه آن معرفی ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه شد.

در خرداد امسال نیز شاهد حماسه دیگری خواهیم بود، ملت ایران طی 34 سال در همه عرصه‎ها در انتخابات با حضور گسترده خود حماسه‎های بزرگی خلق کردند و در انتخابات آتی نیز یقیناً مردم بابصیرت و شعور سیاسی‎شان نمره درخشانی در کارنامه نظام اسلامی ثبت خواهند کرد.

فارس: آیا حماسه سیاسی که رهبر معظم انقلاب بدان اشاره فرمودند فقط در انتخابات خلاصه می‎شود؟

ریاحی: سیاستی که اشاره شده پیوستگی شدیدی با دیانت ما دارد و این دو در همه برهه‎ها و شرایط  هیچگاه از یکدیگر جدا نمی‎شوند، در سال 1392 علاوه بر انتخابات، حضور مردم را در مرقد حضرت امام (ره) داریم که این حضور، خودش یک نماد بزرگ سیاسی و تجدید بیعت با امام و ولایت است، در دفاع مقدس نیز تجلیل از آرمان‎های جنگ تحمیلی و شهدا را داریم که یک نماد سیاسی است، در دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نیز روز قدس را داریم که همه اینها یک حرکت و نماد سیاسی هستند بنابراین حماسه سیاسی تنها در انتخابات خلاصه نمی‎شود اما چون نمود این حماسه در ابتدای سال جدید با انتخابات آغاز می‎شود مورد تاکید واقع شده بنابراین سایر حماسه‎ها نیز می‎تواند برگ زرینی برای ملت عزیز ایران باشد.

فارس: وظیفه مردم و مسئولان در قبال این شعار چیست؟

ریاحی: خواسته ولایت و رهبری بر همگان حجت است و مسئولان باید بدانند هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری سال‌ها یک کار فرمالیته و نمادین نیست بلکه برای این بوده که ملت و مسئولان طبق این شعار پررنگ و با قوت حرکت کنند.

فارس: «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» چه الزاماتی برای همه ما ایجاب می‎کند؟

ریاحی: نخستین الزام این است که مسئولان و مردم پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب را یک تکلیف شرعی بدانند چراکه خواسته ایشان به عنوان ولی و نائب امام زمان (عج) بر همه ما حجت است.

الزام دیگر در «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» وحدت و همدلی است یعنی «دولت و ملت»، «دولت و مجلس»، «دولت، مجلس و قوه قضائیه» که به عنوان عناصر تشکیل‌دهنده حکومت دینی و نظام ولایی محسوب می‎شوند دست به دست یکدیگر داده و همدل، به یک ندا زیر پرچم ولایت، اختلاف سلیقه‎ها را کنار زده و وحدت کلمه را حفظ کنند چراکه این مهم یکی از الزامات مهم تلقی می‎شود.

الزام بعدی که باید همه تلاش و جدیت وافری نسبت به آن داشته باشیم این است که شعار سال نباید فقط در پرچم‎ها، بنرهای تبلیغاتی، تابلو زدن در ادارات و سر تیتر نامه‎نگاری‎های اداری خلاصه شود بلکه باید همواره جدیت سرلوحه کار‎مان باشد و تنها اکتفا به نصب پیام نوروزی و زیبا جلوه دادن آن بدون عمل نکنیم که این کاری بی‎فایده خواهد بود.

برنامه‎ریزی در تحقق این شعار از دیگر الزامات مهم است که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بدان اشاره شد که یکی از مشکلات اساسی اقتصاد ما وابستگی شدید به نفت است، اقتصاد تک‌قطبی، راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نیست ما باید از همه عناصر اقتصادی موجود بهره‎مند شویم.

فارس: با توجه به تهدیدات دشمن و فتنه‎گران، توجه به شعار سال چقدر می‎تواند به مثابه چراغ راهی روشن برای آینده کشور باشد؟

ریاحی: ما در یک نظام ولایی و دینی زندگی می‎کنیم و چیزی که در قرآن، روایات و ائمه اطهار (ع) بر ما وارد شده موضوع «بصیرت» است لذا به هر میزان در این جریان نسبت به انقلاب، فرامین رهبری، خواسته و وصیت امام راحل، بزرگان دین و نخبگان توجه ویژه‎ای داشته باشیم می‎توانیم در پیشبرد اهداف، اقدامات شایانی انجام دهیم همانطوری که در فتنه سال 88 دیدیم که مقام معظم رهبری فرمودند خواص ما مردود شدند اما ملت بصیر ایران پشت‎سر رهبر معظم انقلاب حرکت کردند و یک حماسه بزرگ را در 9 دی رقم بزند و به فرموده معظم‎له به حماسه‎ای ماندگار در طول تاریخ تبدیل شد و مردم با بصیرت بالای خود توانستند این نظام را در همه شرایط حفظ کنند.

فارس: به نظر شما چه کسانی باید وارد صحنه انتخابات شوند؟

ریاحی: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری همه چهره‎های سیاسی می‎توانند وارد صحنه انتخابات شوند، ما یک اصولی در انقلاب اسلامی تحت عنوان قانون اساسی داریم، خط و مشی امام راحل و مقام معظم رهبری را داریم که تبعیت و الزام قولی و عملی نسبت به جایگاه ولایت فقیه یکی از الزامات مهم و جدی است.

در سیاست کلان خارجی نیز دشمنی دیرینه‎ای که صهیونیست، آمریکا و هم‎پیمانانش نسبت به ملت ایران و نظام اسلامی دارد برای ما خط مرزهایی مشخص می‎کند بنابراین کسانی که پایبند به اصول انقلاب باشند می‎توانند خودشان را محک زده و در عرصه انتخابات خودشان را معرفی کنند و در این میان تعیین‌کننده بنا به فرمایش امام راحل رای ملت است و مردم به هر کس که رای بیشتری بدهند چنانچه در طول ابن 34 سال نیز این مهم محقق شده می‎تواند مسئولیت و ودیعه الهی را در اختیار بگیرد.

فارس: از منظر جنابعالی رئیس‌جمهور آینده باید چه کار خوب احمدی‎نژاد را ادامه و از چه اقداماتی پرهیز کند؟

ریاحی: بنده در جایگاهی نیستم که بخواهم نمره بدهم به نظرم مردم بهترین قاضی هستند چراکه ملت ما یک ملت بصیر و از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند، در صحنه انتخابات خیلی افراد وارد می‎شوند اما در نهایت رای مردم تعیین‎کننده است و ما فقط دعا می‎کنیم نتیجه انتخابات آتی انشاءالله به نفع نظام، انقلاب و ملت ایران باشد.

فارس: حوادث سال گذشته از جمله تحریم‎ها و تهدیدات دشمن علیه ایران چه درسی برای آینده دارد؟

ریاحی: در سال گذشته هم حوادث خوب و هم حوادث تلخی داشتیم که مقام معظم رهبری به برخی از آنها در حرم مطهر علی‎بن موسی‎الرضا (ع) اشاره کردند، از جمله پیشرفت‎های چشمگیری در زمینه رزم و توان دفاعی، ساخت هواپیما و موشک‎های جنگی در بُعد امنیت اطلاعاتی، ساخت پهبادها، ناوها و در بحث علمی پرتاب ماهواره به فضا و ارسال موجود زنده به فضا از اقدامات بسیار ارزشمندی بود که دنیا را متحیر کرد البته خیلی‎ها آمدند ابتدا منکر شوند که اصلاً این موضوع صحت نداشته و ایران بلف می‎زند اما استنادات نشان داد که این مهم انجام شده است.

ساخت داروهای مهم در سطح جهان که فقط در انحصار کشورهای خاص بود اما ایران توانست در این زمینه نیز موفق شود و این انحصار را بشکند، همچنین در پیشرفت‎های هسته‎ای به جایی رسیدیم که وابستگی در تولید سوخت 20 درصد از غرب قطع شد و خودمان تولیدکننده هستیم و این جزو افتخارات بزرگ ایران اسلامی است.

در شهریور سال گذشته اجلاس بزرگ غیرمتعهدها در کشورمان برگزار شد که اوج اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد، بسیاری به دنبال این بودند که برخی چهره‎ها و شخصیت‎ها در این مراسم شرکت نکنند اما ابهت نظام در این اجلاس به نمایش گذاشته شد چنانچه با همه دسیسه‎ها و تهدیدات آمریکا و هم‎پیمانانش، روسای جمهور کشورهای مختلف و چهره‎های مهم شرکت کردند و یک مانور بزرگ سیاسی برای نظام اسلامی انجام گرفت که به عنوان یک دستاورد بزرگ می‎توان از آن یاد کرد.

البته در کنار پیشرفت‎هایی که صورت گرفت با سختی‎ها و مشکلاتی نیز مواجه بودیم که انشاءالله به عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) که ایام شهادت ایشان را در تقارن فصل شکوفه‎ها داشتیم و فاطمیه دوم را نیز در پیش داریم سالی پر از خیر و برکت و پیروزی برای ملت عزیز ایران به برکت بانوی دو عالم باشد.

انتهای پیام/83001/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول