اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی بم:

ارگ بم مقام اول گردشگری کرمان را به خود اختصاص داد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم گفت: ارگ تاریخی بم مقام اول حضور میهمانان نوروزی را در استان کرمان به خود اختصاص داده است.

ارگ بم مقام اول گردشگری کرمان را به خود اختصاص داد

علی اسدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: در ایام نوروز سال جاری شاهد برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با 30 غرفه از سراسر کشور جنب ارگ تاریخی بم بودیم که با استقبال خوب گردشگران همراه شد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های شهرستان بم موسیقی سنتی و محلی است که همه ساله در حاشیه ارگ قدیم انجام می‌شود.

اسدآبادی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در حاشیه ارگ بم انجام شد، تصریح کرد: از سایر برنامه‌های اجرا شده می‌توان به شترسواری، اسب‌سواری، اجرای سفره هفت سین و ‌برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان معرفی آثار تاریخی شهرستان اشاره کرد.

وی گفت: به منظور ‌راهنمایی گردشگران و میهمانان نوروزی‌ 15 نفر از راهنمایان گردشگری در مجموعه ارگ قدیم با ما همکاری داشتند.

اسدآبادی بیان کرد: در نوروز سال جاری بیش از 10 هزار بروشور حاوی معرفی اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان و همچنین اقلام تبلیغاتی میان مسافران توزیع و تعدادی بنر و پارچه نوشته در سطح شهرستان نصب شد.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بم عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به سرکشی به هتل‌ها، رستوران‌ها و اماکن تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرکشی به چادر راهنمای گردشگران، همکاری و هماهنگی با ارگ جدید در مورد برپایی برنامه‌های شاد و مفرح، ‌برپایی فروشگاه کتب مربوط به بم و پذیرایی از میهمانان نوروزی با چای و خرما در ورودی شهر اشاره کرد.

وی ابراز داشت: اقدام جدیدی که در سال جاری داشتیم، راه‌اندازی تور رایگان گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بود که با استقبال خوب میهمانان نوروزی همراه شد.

انتهای پیام/2446/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول