اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

توسعه پایدار گردشگری در گرو توجه ویژه عمومی به این صنعت است

ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توسعه پایدار گردشگری را در گرو توجه ویژه عموم مردم و مسئولان به این صنعت خواند.

توسعه پایدار گردشگری در گرو توجه ویژه عمومی به این صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مسعود علویان صدر در هنگام ترک استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری تنها از طریق همکاری و مشارکت فعال مردم و مسئولان تمام نهادها اتفاق می‌افتد.

وی با تقدیر از اقدامات شایسته میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در آماده‌سازی استان برای استقبال از گردشگران نوروزی تصریح کرد: برای تحقق توسعه پایدار در صنعت گردشگری باید فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام بگیرد.

علویان صدر با بیان اینکه چنین کاری در کشورهای توسعه یافته سال‌هاست که روی داده است، خاطرنشان کرد: در ایران هم باید همانند برخی  کشورهای توسعه یافته مردم به صورت خودجوش، رایگان و فعال در بهبود وضعیت صنعت گردشگری کمک ‌کنند تا چنین اتفاق مثبتی بیافتد.

معاون میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: در ایران هم خیران بسیاری هستند که لازم است در حوزه گردشگری نیز بیشتر پای کار بیایند.

علویان صدر با بیان اینکه خیران در عمر پر برکت انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی در ساخت مساجد و مدارس داشته‌اند، افزود: آذربایجان‌شرقی در جذب کمک‌های خیرین برای مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی بسیار موفق و الگو بوده است و  برای رونق بخشی بیش از پیش صنعت گردشگری نیز نیازمند همت و عزم راسخ تمام هموطنان به ویژه خیران هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز این استان را در عرصه به کارگیری خیران فعال در حوزه میراث فرهنگی پیشرو دانست.

تراب محمدی افزود: تامین هزینه‌های مرمت مقبره شیخ محمود شبستری، اهدای اموال شاخص به موزه‌ها و کمک به بازسازی و مرمت مساجد و ابنیه تاریخی در استان از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی اهدای پنج سکه هخامنشی در اسفند سال گذشته به عنوان نخستین سکه‌های ضرب شده در ایران به موزه آذربایجان را آخرین اقدام ارزشمند یک خیر در استان خواند و گفت: خیران این حوزه میراثی ماندگار را برای کشور و استان آذربایجان‌شرقی به جای می‌گذارند.

محمدی با اشاره به تجلیلی که سالانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از خیران این حوزه در استان انجام می‌دهد، اظهار امیدواری کرد خیران با درک نیازهای جامعه بیش از پیش در راستای کمک به تقویت صنعت گردشگری کشور وارد عمل شوند.

انتهای پیام/60002/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول