اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان خبر داد

استقبال مطلوب مهمانان نوروزی از غرفه‌های صنایع دستی آبادان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان از استقبال چشمگیر مهمانان نوروزی از غرفه‌های صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

استقبال مطلوب مهمانان نوروزی از غرفه‌های صنایع دستی آبادان

شمس‌الدین نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله و در ایام تعطیلات عید شاهد حضور میلیونی مسافران نوروزی در آبادان هستیم در راستای معرفی هرچه بهتر صنایع دستی و سنتی آبادان و همچنین ایجاد اشتغال برای هنرمندان این بخش‌ها اقدام به برپایی نمایشگاهی در زمینه صنایع دستی در این شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا و بر اساس جانمایی انجام شده موزه آبادان به عنوان محل برپایی نمایشگاه صنایع دستی انتخاب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان ادامه داد: در این نمایشگاه 11 نفر از هنرمندان آبادانی در زمینه‌های مختلف، محصولات خود را در معرض دید قرار دادند.

نوربخش تصریح کرد: سازهای سنتی شامل تار و سه تار، حصیربافی، سفال، مجسمه‌ و لباس‌های محلی، معرق و مشبک، چرم‌ دوزی و تابلوهای هنرهای تلفیقی از جمله مهم‌ترین صنایع دستی عرضه شده در این نمایشگاه بود.

وی اضافه کرد: غرفه‌ای نیز به عرضه سوغات آبادان اختصاص یافت که مرکزیت و محوریت اصلی آن خرما و فرآورده‌های مختلف آن است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان خاطرنشان‌ کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده امسال نیز استقبال بسیار مناسبی از این نمایشگاه و محصولات عرضه شده توسط مردم و مهمانان نوروزی انجام شد.

وی گفت: در مجموع برپایی این نمایشگاه اقدام مناسبی بود که به‌منظور شناسایی صنایع دستی آبادان و همچنین ایجاد اشتغال در زمان حضور مهمانان نوروزی موثر بود.

انتهای پیام/72008/ط20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول