اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی مازندران خبر داد

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در 19 شهرستان مازندران

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در 19 شهرستان 600 غرفه صنایع‌دستی نوروزی را پیش‌بینی کرده بودیم.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در 19 شهرستان مازندران

رحمت علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: نمایشگاه سراسری صنایع دستی در نوشهر برپا است و حدود 24 استان در این نمایشگاه غرفه دارند.

وی با بیان اینکه در این مراسم نیز 22 نمایشگاه صنایع دستی با ظرفیت 120 غرفه برپا شده است، تصریح کرد: این نمایشگاه هم شبه ملی است و 12 استان در آن حضور یافته‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: بازارچه‌هایی هم در شهرستان‌ها تدارک دیدیم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

علیزاده ادامه داد: در چالوس 20 غرفه، تنکابن 50 غرفه، آمل، بابل، گلوگاه و بابلسر هر کدام به صورت مجزا 15 غرفه، سوادکوه 10 غرفه و در ساری، نکا و بهشهر هر کدام 20 غرفه صنایع دستی دائر شده است.

وی یادآور شد: در نور، فریدونکنار و محمودآباد هم 60 غرفه صنایع دستی افتتاح شد و در جویبار هم در فضای آزاد بازارچه داریم.

علیزاده گفت: این بازارچه‌ها استانی و محلی هستند.

وی با اشاره به استقبال مسافران از نمایشگاه‌های صنایع دستی استان تصریح کرد: در روز افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوشهر که به همراه نماینده این شهرستان در مجلس حضور یافته بودیم به علت ازدحام جمعیت قادر به راه رفتن نبودیم.

علیزاده با بیان اینکه در 19 شهرستان 600 غرفه صنایع دستی را پیش‌بینی کرده بودیم، متذکر شد: تا امروز راه‌اندازی 450 غرفه محقق شده و درصدد هستیم با رفع برخی مشکلات سایر غرفه‌ها را هم راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان بود، گفت: با توجه به حجم جمعیت پیش‌بینی امسال ما گردش مالی 2.5 میلیارد تومانی است.

انتهای پیام/2296/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول