اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی لرستان خبر داد

بسته‌بندی و اخذ کد استاندارد برای 3 رشته پرطرفدار صنایع‌دستی لرستان

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از بسته‌بندی و اخذ کد استاندارد برای سه رشته پرطرفدار صنایع‌دستی لرستان خبر داد.

بسته‌بندی و اخذ کد استاندارد برای 3 رشته پرطرفدار صنایع‌دستی لرستان

فرزانه عادلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه اخذ کد استاندارد ملی و بسته‌بندی مناسب برای محصولات صنایع‌دستی یک ضرورت محسوب می‌شود، گفت: تا به حال برای ماشته‌های دستباف لرستان کد استاندارد اخذ شده است و در همین راستا نخستین اولویت امسال ما هم همین مقوله است که در ابتدا سه رشته پر کاربرد را در برنامه داریم و در مرحله اول طراحی و بعد راه‌اندازی کارگاه‌های بسته بندی را پی‌گیری می‌کنیم.

عادلی مستند نگاری و احیا رشته‌های فراموش شده صنایع دستی استان را دیگر اولویت برنامه کاری خود عنوان کرد و افزود: این رشته‌ها را اگر در نخستین فرصت ثبت نکنیم، فردا دیگر نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، چرا که به طور کامل فراموش می‌شوند.

وی ساماندهی صنایع دستی استان را به صورت خوشه‌های صنایع دستی نیز یکی دیگر از اولویت‌های این معاونت برشمرد و گفت: اگر بتوانیم این رشته‌ها را از حالت کارگاه‌های خانگی به صورت خوشه به هم وصل کنیم، خیلی منظم‌تر می‌توانیم به تولید محصولات باکیفیت‌تر و بعد به بازار مناسب‌تر برای آنها دست پیدا کنیم.

عادلی افزود: اگر هنرمندان و صنعت‌گران رشته‌های مختلف ما به صورت گروهی با هم در ارتباط باشند و زیرمجموعه یک تعاونی قرار بگیرند و این تعاونی نیز خود زیرمجموعه اتحادیه باشد، خیلی راحت‌تر می‌توانیم بطور مثال تسهیلات و مواد اولیه مرغوب را در اختیارشان قرار دهیم و اخبار و اطلاعیه‌هایمان را به دست‌ آنها برسانیم.

انتهای پیام/85003/ق20/ظ1004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول