اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

گردشگران نوروزی 600 میلیارد ریال صنایع دستی آذربایجان‌شرقی را سوغات بردند

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: مجموعه نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی و سوغات استان تا پایان روز دهم فروردین با فروشی بیش از 600 میلیارد ریال با استقبال بی‌نظیر و ویژه گردشگرا ن نوروزی مواجه شده‌اند.

گردشگران نوروزی 600 میلیارد ریال صنایع دستی آذربایجان‌شرقی را سوغات بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تراب محمدی اظهار کرد: این میزان فروش در این مدت که نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته با رشد تقریبا 100 در صدی مواجه شده است، برای بهره‌مندی هموطنان و گردشگران، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های متعدد عرضه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات در نقاط مختلف استان برپا شده است .

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها در اغلب شهرهای استان همچون  تبریز، اسکو، مراغه، بناب، شبستر، کلیبر، مرند ، میانه ، جلفا ، هتل‌های استان، مجتمع‌های بین راهی، فرودگاه، ایستگاه‌های  راه و آهن ، بوستان‌ها و پارک‌های مسافر  میزبان گردشگران نوروزی بودند.

وی تاکید کرد : در این بین نمایشگاه صنایع دستی محوطه مسجد کبود تبریز با بیش از 200 هزار نفر بازدید کننده و 3 میلیارد ریال فروش در صدر این فهرست قرار دارد.

محمدی افزود: در قالب این نمایشگاه‌ها، علاوه بر ارائه نمونه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی اصیل استان، آداب و رسوم و آیین‌های نوروزی مردم استان نیز معرفی شد و این امر با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه شد.

مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: انواع هنرهای سنتی و سوغات آذربایجان‌شرقی در قالب بیش از 600  و با مشارکت بیش از 360 هنرمند از رشته های مختلف برای آشنایی و انتخاب گردشگران آماده شده تا گردشگران نوروزی با خاطره‌ای خوش آذربایجان شرقی را ترک نمایند.

محمدی درخصوص محتوای این نمایشگاه‌ها گفت: بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی، آیین‌های نوروزی و سوغات در تمام شهرهای استان، با هنرهایی از جمله منبت‌کاری، معرق‌کاری و نازک‌کاری چوب، شیشه‌گری، نقاشی روی سفال، سبد بافی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور‌آلات، قلم‌زنی روی مس، نقره‌کاری، چرم و کفش، قالی‌های هنری، گلیم و ورنی‌بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان‌دوزی و لباس‌های محلی آذربایجان آشنا می‌شوند‌.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از این نمایشگاهها به عرضه سوغاتی های متنوع و خوشمزه منطقه اختصاص یافته تا گردشگران بتوانند آنها را به عنوان تحفه سفر نوروزی خود به آذربایجان شرقی تهیه نمایند که این امر با استقبال خوبی مواجه شده است .

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خاتمه ابراز امیدواری نمود روند آشنایی و علاقمندی هموطنان با میراث گرانبهای هنرهای سنتی جای جای کشور، همچنان حالت صعودی داشته باشد و این دست ساخته‌های زیبا، زینت‌بخش زندگی همه باشد.

انتهای پیام/60002/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول