اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

دیدار نوروزی لاریجانی با مجمع نمایندگان مازندران

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نوروزی مجمع نمایندگان مازندران گفت: مازندران به نقشه راه متعادل و سند راهبردی توسعه نیاز دارد.

دیدار نوروزی لاریجانی با مجمع نمایندگان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، اعضای مجمع نمایندگان مازندران در دیدار نوروزی خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان مازندران خواستار تدوین نقشه راه متعادل و ترسیم سند راهبری توسعه برای این استان شد.

علی لاریجانی با اشاره به قابلیت‌های مختلف طبیعی و اقتصادی مازندران تدوین نقشه راه و ترسیم سند راهبردی توسعه را از الزامات جدی استان مازندران دانست و مجمع نمایندگان را مامور کرد در اسرع وقت تدوین این سند را عملیاتی کنند.

وی در این راستا بر انجام مطالعات آمایشی برای تعیین اولویت‌های توسعه در مازندران تاکید کرد.

لاریجانی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دفتر مجمع نمایندگان مازندران در مرکز استان این اقدام را گامی برای همگرایی نخبگان و حرکتی برای انجام کار گروهی قلمداد و خاطرنشان کرد: دفتر مجمع کارگروه‌هایی تشکیل دهد تا در زمینه‌های مختلف توسعه مطالعات دقیق انجام دهد.

وی در ادامه افزود: وقتی مطالعات کارشناسی چند اولویت استانی مشخص شد آنگاه در برنامه‌ها و دولت‌های مختلف می‌توان آن را پیگیری کرد.

رئیس مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به محدودیت‌های منابع و اعتبارات دولتی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از دیگر الزامات توسعه مازندران برشمرد و از اعضای مجمع نمایندگان خواست پس از تدوین سند توسعه استان حداکثر تا شهریور ماه مقدمات برگزاری همایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به ضعیف بودن قوانین مرتبط با حفظ اراضی کشاورزی، نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی مازندران و ساخت و ساز بی‌رویه هشدار داد و گفت: تغییر کاربری بی‌رویه اقدامی خیانت‌آمیز است و مجلس آمادگی تصویب قوانین سخت‌گیرانه برای حفظ اراضی کشاورزی را دارد.

وی در این رابطه با تاکید بر تامین زمین موردنیاز واحدهای گردشگری، شهرک‌سازی در زمین‌های کم‌ارزش با رعایت قوانین و مقررات را راهی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز دانست.

لاریجانی با اشاره به کشاورزی بودن استان مازندران، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با بخش کشاورزی را از ضروریات استان مازندران دانست و گفت: بهتر است یارانه‌ها در بخش کشاورزی مصرف شود و با استفاده از تسهیلات بانکی کم‌بهره صنایعی که برای محصولات کشاورزی ارزش افزوده می‌آفریند در مازندران احداث شوند.

به گزارش فارس، در این دیدار هر یک از نمایندگان شهرهای مختلف مازندران گزارشی از حوزه انتخابیه خود بازگو کرده و پیرامون اولویت‌های توسعه در مازندران و کارکرد دفتر مجمع نمایندگان نکاتی ارایه دادند.

انتهای پیام/2296/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول