اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون کالای همراه مسافر به زودی در مناطق آزاد اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن اجرای قانون کالای همراه مسافر در تمام مناطق منفصل مناطق آزاد کشور خبر داد.

قانون کالای همراه مسافر به زودی در مناطق آزاد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ارسلان فتحی‌پور بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه آزاد ارس با این توضیح که اجرای قانون کالای همراه مسافر در برخی از مناطق آزاد از جمله ارس با مشکل قانونی روبه‌رو بود، افزود: قانون یکسان‌سازی کالای همراه مسافر در مناطق آزاد در دولت به تصویب رسید ولی به‌علت درخواست لایحه از سوی مجلس اجرای این قانون متوقف شده بود.

وی افزود: در راستای رفع موانع قانونی اجرای این قانون اخیرا معاونت نظارت مجلس از کمیسیون اقتصادی استفساریه‌ای داشت و در پاسخ آن گفته شد که در قانون به صراحت بیان شده است که مناطق آزاد باید به‌صورت یکسان از قانون کالای همراه مسافر بهره‌مند باشند.

فتحی‌پور گفت: به‌زودی این قانون در تمام مناطق آزاد کشور اجرا خواهد شد.

حماسه اقتصادی در ارس محقق شده است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی تحول‌های صورت گرفته در ارس را همسو با مسیر حرکت کشور به سوی پیشرفت و توسعه دانست و گفت: حماسه اقتصادی از سال قبل در ارس محقق شده است و امیدواریم این روند در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

فتحی‌پور با تاکید بر اینکه ارس به سرعت به سمت رشد و شکوفایی حرکت می‌کند، گفت: در یک سال اخیر تحولات بزرگی در منطقه آزاد ارس شکل گرفته است و امیدواریم تحول‌های روز افزون ارس با مدیریت صادق جفی بیش از پیش محقق شود.

وی افزود: کشور نیازمند افزایش تولید است و مناطق آزاد می‌توانند با جذب سرمایه‌گذاران و حرکت در مسیر اهداف تعیین شده برای توسعه تولید و صادرات و رونق صادرات غیرنفتی تحول عظیمی در عرصه تولید و اقتصاد بوجود بیاورند.

سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد تومانی در منطقه آزاد ارس

وی گفت: سرمایه‌گذاری یک هزار و 500 میلیارد تومانی در حال انجام در ارس نشان از جهش اقتصادی این منطقه برای رسیدن به توسعه تولید و صادرات است.

فتحی پور با بیان اینکه مناطق آزاد در کمسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرند و اهداف مناطق آزاد در ارس محقق شده است، گفت: به صراحت می‌توان گفت توسعه اقتصادی ارس قابل مقایسه با مناطق آزاد دیگر نبوده و هیچ یک از مناطق کشور به اندازه ارس در مسیر اهداف تعیین شده حرکت نکرده و متحول نشده است.

وی اجرای قانون کالای همراه مسافر و رونق تولید و راه‌ اندازی صادرات غیرنفتی در ارس را عیدی مردم آذربایجان در سال جدید دانست و گفت: رونق صادرات غیرنفتی و خودکفایی در تولید و خارج شدن از وابستگی به نفت نیاز کشور است و مناطق آزاد می‌توانند در این راستا نقش مهمی داشته باشند. 

انتهای پیام/60002/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول