اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تغییر خودسرانه رؤسای دانشگاه‌ها در شأن رئیس‌جمهور نیست

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شأن رئیس جمهور نیست که بخواهد در عزل و انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها دخالتی کند و یا در این زمینه به وزیر علوم دستور دهد.

تغییر خودسرانه رؤسای دانشگاه‌ها در شأن رئیس‌جمهور نیست

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: برکناری و انتصاب روسای دانشگاه‌ها از اختیارات شورای انقلاب فرهنگی است و نباید در این زمینه رئیس جمهور دخالتی کرده و یا بخواهد خودسرانه تصمیمی بگیرد.

وی با انتقاد از رفتار اخیر رئیس جمهور در دستور ویژه برای برکناری و عزل برخی از روسای دانشگاه ‌ها خاطرنشان کرد: با راهکار بهتر می‌توان این امر را انجام داده و از ایجاد تنش جلوگیری کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری دارای دو جنبه حماسه سیاسی و اقتصادی است، بیان داشت: حماسه سیاسی که تبلور آن را در انتخابات مشاهده می‌کنیم از دو حیث دارای اهمیت است.

حقیقت ‌ور اضافه کرد: جنبه اول از حیث حضور کمی مردم است که می‌توان در این دوره از انتخابات در مشارکت مردم رکورد زد و یک حضور حداکثری را به ثبت رساند.

وی بیان داشت: به دلیل آنکه جامعه اسلامی ما به دست و اراده ملت انجام می‌شود، قطعا رئیس جمهور آینده با دوراندیشی و بصیرت ملت، رئیس جمهوری با کفایت و برخاسته از شعارهای انقلابی خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه سخنان خود به جنبه کیفی نیز در خلق حماسه سیاسی اشاره کرد و افزود: در این عرصه نیز قطعا انتخابات با پربصیرتی ملت همراه خواهد بود و مردم در گزینش رئیس جمهور آینده دچار خطا و اشتباه نمی‌شوند، بلکه با بصیرت بی‌نظیر، ایجاد حماسه سیاسی ماندگار خواهند کرد.

حقیقت‌پور گفت: در این حضور کمی و کیفی اخلاق‌مداری شرط اساسی است، چرا که اگر محور انتخابات پیش‌رو اخلاق‌محوری باشد قطعا بداخلاقی‌ها رخت برمی‌بندد.

وی تصریح کرد: ما باید انتخاباتی با امنیت بالا و کم‌هزینه داشته باشیم چرا که در سال 88 و در عرصه انتخابات هزینه‌های هنگفتی را خرج کردیم که باید درس عبرتی باشد تا چنین خطائی را تکرار نکنیم.

توان خلق حماسه اقتصادی را با وجود نحریم‌ها داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی جنبه دوم فرمایش رهبری انقلاب را در سال جاری تولد حماسه‌ای دیگر در حوزه اقتصادی برشمرد و بیان داشت: ما باید در خودکفایی اقتصادی به سمتی حرکت کنیم تا اقتصادی بر پایه بدون نفت داشته باشیم.

حقیقت‌پور اضافه کرد: در این زمینه اقتصاد ما باید بر پایه سایر ظرفیت‌ها نظیر معادن، صنایع و کشاورزی بسته شود و با تقویت صنایع تبدیلی و پتروشیمی بتوانیم کشورمان را از وابستگی به نفت خارج کنیم.

وی در پایان گفت: ما در مدیریت اقتصادی باید به نفت به عنوان یک سرمایه برای نسل‌های بعدی نگاه کنیم و از فروش فله‌ای و خام آن جدا خودداری کنیم تا با تحریم‌های اقتصادی و نفتی نیز دچار چه کنم چه کنم نشویم بلکه با توانمندی سایر حوزه‌ها بتوانیم از بحران‌ها عبور کنیم.

انتهای پیام/62003/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول