اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی

13 هزار میلیارد ریال اعتبار برای الگوسازی امنیت غذایی کشور نیاز است

رئیس بسیج سازندگی گفت: برای الگو سازی و پیاده‌سازی بخشی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای تامین امنیت غذایی کشور 13 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

13 هزار میلیارد ریال اعتبار برای الگوسازی امنیت غذایی کشور نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید خراسانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: الگوسازی و پیاده‌سازی بخشی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای تامین امنیت غذایی کشور با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان این امر به ویژه در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

رئیس بسیج سازندگی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در حوزه امنیت دفاعی به شرایط مطلوبی دست یافته خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت سلامت که از ضروری‌ترین نیازهای کنونی جامعه به شمار می‌رود با تمام پیشرفت‌های علمی هنوز در نیمه راه قرار داریم و نیازمند فعالیت نهادها و سازمان‌های مربوطه با ادبیات اقتصاد مقاومتی هستیم.

خراسانی افزود: امسال بسیج سازندگی با هدف بن بست شکنی و الگو سازی در 12 عرصه طرح‌هایی را در ارتباط با امنیت قضایی تهیه کرده است.

وی یادآور شد: این 12 عرصه در دو بخش اجرایی و ترویجی امسال محقق می‌شود به گونه‌ای که در شش عرصه چرخه اجرایی طرح به طور کامل محقق می‌شود و در شش عرصه دیگر نخست بحث‌های ترویجی و آموزشی و مقدمات کار انجام و احتمالا در نیمه دوم سال اجرایی می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی تصریح کرد: مطالعات این 12 طرح با نگاه به آسیب‌ها و الگوسازی انجام شده و محور تحقق آنها تقویت روحیه جهادی است.

وی در توضیح این طرح ها اظهار کرد: افزایش تولید مرغ سنتی از 50 میلیون قطعه به 100 میلیون قطعه در امسال یکی از این طرح‌ها است که با هدف افزایش امنیت غذایی اجرا می‌شود.

خراسانی خاطرنشان کرد: توسعه شیلات یکی دیگر از طرح‌ها است و هم‌اکنون 500 هزار چاه در کشور وجود دارد که اگر در کنار 10 درصد آنها حوضچه‌های 100 متر مربعی پرورش ماهی ایجاد شود، این محصولات افزایش می‌یابند.

وی عرصه سوم را جایگزینی کود ورمی کمپوست و کود طبیعی به جای کودهای شیمیایی وارداتی عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده امسال با ایجاد 40 هزار کارگاه پنج متر مربعی تولید کود ورمی کمپوست این واردات را کاهش داده و حذف کنیم.

رئیس بسیج سازندگی با بیان اینکه 13 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طر‌ح‌ها نیاز است، یادآور شد: در بحث ترویج و فرهنگ سازی و آموزش در عرصه‌های توسعه صنایع تبدیلی خانگی محصولات کشاورزی، ایجاد گلخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری میوه و سبزی و صیفی جات اقدام می‌شود.

انتهای پیام/70022/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول