اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

توقیف بیش از 5 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در قم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با تلاش بازرسان اداره نظارت بر مواد غذایی استان بیش از پنج تن مواد غذایی غیر قابل مصرف معدوم شد.

توقیف بیش از 5 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم، مجتبی احمدزاده قمی با اشاره به آغاز طرح نظارت نوروزی این معاونت از 27 اسفند سال گذشته گفت: تیم‌های نظارتی اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و اداره نظارت بر داروی این دانشگاه در این مدت بر عملکرد واحدهای تولید مواد غذایی و آرایشی بهداشتی و داروخانه‌ها نظارت می‌کنند.

احمدزاده قمی در تشریح فعالیت‌های این گروه از تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی قم در این مدت افزود: بازرسان اداره نظارت بر مواد غذایی در این ایام در 73 مورد بازرسی از واحدهای مختلف تولید مواد غذایی 5 هزار و 750 کیلوگرم مواد غذایی تولیدی غیر قابل مصرف شامل سوهان گزی، روغن حیوانی، آب میوه، آرد، پنیر و سالاد را کشف و توقیف کردند.

وی همچنین از معدوم‌سازی 4 هزار و 170 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در این مدت خبر داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه آزمایشگاه کنترل مواد غذایی این دانشگاه تاکنون 158 مورد آزمایش بر روی 95 مورد نمونه ارسالی انجام داده است گفت: کارشناسان این اداره همچنین 140 مورد اطلاع‌رسانی در خصوص مواد غذایی به همشهریان و مسافران ارائه کرده‌اند.

احمدزاده قمی به 43 مورد بازرسی کارشناسان اداره نظارت بر داروی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در همین ارتباط کارشناسان این اداره 259 مورد اطلاع‌رسانی دارویی و سموم انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بازرسان و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و اداره امور دارو و مواد اعتیادآور آماده راهنمایی شهروندان و مسافران در خصوص سوالات مربوط پیرامون هریک از این حوزه‌ها هستند اظهار داشت: شهروندان و مسافران می‌توانند هرگونه سوال، انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت در زمینه دارویی را در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره 6706443 در میان بگذارند و مشاوره‌های لازم را از کارشناسان مربوطه اخذ کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی قم با شماره 6706444 آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت و همچنین پاسخگویی به سوالات شهروندان و مسافران در خصوص مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به صورت شبانه‌روزی هستند.

احمدزاده قمی خاطرنشان کرد: شماره پیغام‌گیر 6162644 نیز به صورت شبانه‌روزی برای طرح شکایات، انتقادات و پیشنهادات عموم همشهریان و زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول