اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی:

امنیت نظامی رتبه چهارم و امنیت غذایی رتبه اول استقلال کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: تامین امنیت نظامی رتبه چهارم و تامین امنیت غذایی رتبه اول استقلال هر کشوری است.

امنیت نظامی رتبه چهارم و امنیت غذایی رتبه اول استقلال کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا جهانسوز در جمع مهندسان بخش کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی مهمترین رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است که مسئولان باید آن را جدی بگیرند.

وی کاهش وابستگی به نفت را یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: هدفمند کردن یارانه‎ها در راستای شکل دادن به اقتصاد ملی است لذا اگر یارانه به بخش کشاورزی جدی و هدفمند نباشد نمی‎توان شاهد شکوفایی و رشد این حوزه بود.

باید از تمام فضاها برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کنیم

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور؛ واردات شدید پنبه را نتیجه عدم حمایت از کشاورزان دانست و تصریح کرد: باید از تمام فضاها برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کنیم.

جهانسوز با تاکید بر اینکه واحدهای کوچک و متوسط باید فعال شود، متذکر شد: این مهم بدون کمک سازمان جهاد کشاورزی ممکن نبود، ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که همه باید در خدمت تولید گرفته شوند.

وی اذعان داشت: واردات به کشور به معنای اشتغال در کشور غیر و جلوگیری از تولید ملی است، لذا باید در سالی که به حمایت از تولید ملی نامگذاری شده از سرمایه‎های ایرانی حمایت شود و این امر در سال‎های آتی نیز جدی گرفته شود.

اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن دور خودمان نیست

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور یکی دیگر از فصل‎های اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش‎بنیان دانست و گفت: زمانی که علم وارد عرصه شود شاهد بهبود وضعیت موجود هستیم.

جهانسوز با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن دور خودمان نیست، یادآور شد: باید از تکنولوژی‌هایی که در اختیار داریم بهره‎مند شده و برای پیشرفت بخش کشاورزی استفاده کنیم چراکه این توان وجود دارد تا برای قطعه قطعه از زمین‎های کشاورزی با برنامه وارد شویم و پایش مدیریتی را یک اصل بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 18 درصد از اراضی زیر کشت گندم آبی است و عملکرد بیش از پنج تن دارد و بیش از 80 درصد اراضی کشور زیر پنج تن تولید می‎کند لذا معتقدیم اگر بسیج در این بخش ورود پیدا کند شاهد انقلاب بخش کشاورزی خواهیم بود.

بدترین حرکت، دیدگاه مغرضانه است/ حاکمیت راهبردها مهم‌تر از فردگرایی است

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه جهاد کشاورزی قدم‎های خوبی برداشته است، ادامه داد: بدترین حرکت، دیدگاه مغرضانه است، چراکه موجی از تسهیلات کشاورزی در این دولت رقم خورد که در تاریخ کشاورزی ایران وجود نداشته است.

جهانسوز حاکمیت راهبردها را مهم‌تر از فرد دانست و ابراز داشت: اگر راهبرد در کشور حاکم شود هر کس که رئیس‌جمهور شود، مسیر شکوفایی کشور رقم خواهد خورد.

وی نبود استانداردهای تولید و شیوه‎نامه‎های تولید را یک ضعف دانست و گفت: بکارگیری اصول استاندارد در تولید محصولات زراعی و باغی از چندین سال گذشته آغاز شد.

مهندس کسی است که تدبیر را به منصه ظهور برساند

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی به عنوان حیات کشور و امنیت آن محسوب می‎شود، اذعان داشت: مهندس کسی است که تدبیر را به منصه ظهور برساند و به صورت کاربردی از دانش خود استفاده کند.

انتهای پیام/83001/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول