اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره‌ میراث فرهنگی و گردشگری فیروزآباد:

روزانه 20 هزار مسافر وارد فیروزآباد می‌شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون به طور متوسط روزانه 20 هزار مسافر وارد شهرستان فیروزآباد شده‌اند.

روزانه 20 هزار مسافر وارد فیروزآباد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، درنا شهبازی ظهر امروز در بازدید از چند واحد اقامتی و سیاحتی در شهر توریستی فیروزآباد اظهار داشت: در 10 روز سپری شده از تعطیلات نوروزی بیش از ‌200 هزار مسافر اعم از داخلی و خارجی وارد فیروزآباد شده‌اند و از مناطق پرجاذبه و گردشگری این شهرستان استفاده کرده‌اند.

وی یکی از  مقاصد گردشگران را وجود اماکن مهم تاریخی و گردشگری این شهرستان خوش آب ‌و هوا عنوان کرد و افزود: فیروزآباد با داشتن جاذبه‌های طبیعی، مناظر بکر خدادادی، صنایع دستی مرغوب و ارزشمند از جمله فرش دستباف، گلیم و جاجیم و گبه و همچنین وجود بزرگراه فیروزآباد ـ جم ـ عسلویه، هر ساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که از نقاط مختلف آن دیدن می‌کنند.

رئیس اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد خاطرنشان کرد: امسال شرایط جوی و وجود بارندگی‌های اخیر این موهبت الهی که در اواخر اسفند ماه سال 91 روی داد، موجب شد که مشتاقان طبیعت و آثار تاریخی و صنایع دستی به این دیار سفر کنند.

شهبازی در ادامه تصریح کرد: امسال به این دلایل تعداد مسافران نوروزی کماکان نسبت به سال‌های گذشته افرایش داشته و تا پایان تعطیلات با رشد چند‌ درصدی مواجه می‌شود.

وی‌ بیان داشت: هم‌اکنون 33 پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری توسط این اداره در سراسر این شهرستان دایر شده است و به مسافران ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: در این مدت بیش از 80 هزار انواع بروشور، نقشه و سی‌دی، کتابچه و کارت تبریک سال نو به صورت رایگان بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع شده که تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

شهبازی گفت: برای مهیا شدن اقامت مسافران مدیریت آموزش و پرورش 20 مدرسه را در نظر گرفته و همچنین شهرداری این شهرستان پارک‌ها را برای اسکان میهمانان آماده‌سازی کرده است.

عضو ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان فیروزآباد افزود: علاوه بر مدارس و میهمان‌سرای جهانگردی و پارک‌ها میهمان‌سرای ادارات آماده و پذیرای میهمانان نوروزی هستند و در مواقع اضطراری مانند بارندگی، مساجد و حسینیه‌ها نیز آماده خدمات‌دهی و اسکان به میهمانان می‌شود.

وی از اجرای طرح نظارتی این اداره از اماکن و مراکز پذیرایی خبر داد و گفت: در این مدت به طور مستمر از مکان‌های اقامتی و تأسیساتی گردشگری بازدید شده و موارد لازم را به صورت شفاهی به متخلفان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند ارائه و نواقص برطرف شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که در طول سال مسئولان این شهرستان و بخش خصوصی برای معرفی فیروزآباد از طریق نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری همکاری بیش ‌از بیش با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشند و به خاطر اینکه میراث فرهنگی متعلق به تمام اقشار مردم است و با سایر ارگان‌ها تفاوت دارد، از این رو انتظار داریم به کمبودها و کاستی‌ها در این نمایندگی توجه بیشتری شود.

وی گفت: با راه‌اندازی جاده ترانزیت فیروزآباد – جم – عسلویه امکانات بین‌راهی برای رفاه حال مسافران و گردشگران اعم از سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ عمومی و اسکان یکی از نیازهای اساسی بوده که در آینده نزدیک در صورت عدم حل مشکل به شدت با نواقص گوناگون روبه‌رو می‌شویم.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول