به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، مجتبی رضوانی اظهار داشت: طبق برنامهریزی که از قبل صورت گرفته بود از سوی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان مرکزی، به منظور رسیدگی به شکایات و کنترل خدمات تاسیسات گردشگری استان مانند هتلها، مسافرخانهها، دفاتر خدمات مسافرتی، رستورانهای سنتی و سایر مراکز پذیرایی، هیئت نظارتی ویژه تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: این هیئت متشکل از کارشناسان خبره حقوقی، نمایندگان بخش خصوصی انجمنهای صنفی و کارشناسان گردشگری هستند که در ایام نوروز به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند که از 25 اسفند بیش از 500 بازدید در قالب محسوس و نامحسوس صورت گرفته و در مجموع 27 تذکر و 9 اخطار و 3 مورد تشویق به تاسیسات گردشگری داده شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی استان مرکزی میتوانند در صورت بروز هر گونه تخلف با شماره 08613121906 و 02166582168 و یا با تلفن گویای 09669 تماس حاصل کنند و یا از طریق سامانه پیام کوتاه (استان مرکزی 30005932002222) و (کشوری 2000440) با کارشناسان هیئت نظارتی مذکور ارتباط برقرار کنند.
رضوانی ادامه داد: شمارههای ذکر شده در تمامی راههای مواصلاتی و محل تردد مسافران نصب شدهاند تا گردشگران بتوانند از خدمات اطلاع رسانی و رفع مشکلات موجود برخوردار شوند.
دبیر ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی افزود: طی ده روز گذشته چند تماس مبنی بر تخلف مراکز یاد شده با ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی گرفته که پس از بررسی فوری، به شکایات مذکور رسیدگی شد.
وی گفت: هیئت رسیدگی به شکایات گردشگران در ایام نوروز به صورت دائمی فعال هستند و در صورت تعدد شکایات جلسات قضایی آنان در محل بروز مشکل تشکیل و رسیدگی میشود.
انتهای پیام/87003/ن/ث3001