اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد خبر داد

برگزاری 120 نشست بصیرتی در سعدآباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد از برگزاری 120 نشست بصیرتی در سعدآباد خبر داد.

برگزاری 120 نشست بصیرتی در سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی عصر امروز در نشست مسئولان فرهنگی سعدآباد اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در منطقه سعدآباد از اساسی‌ترین اهدافی است که در سال‌های اخیر نهادهای فرهنگی برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی گسترده انجام داده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد خاطر نشان کرد: سعدآباد ظرفیت‌های فرهنگی بالایی را در خود جای داده و وجود پتانسیل و نیروی انسانی توانمند در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی از مسائلی است که کمک شایانی به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و دینی این منطقه داشته است.

جمالی، توجه به مبانی و اصول دینی در فعالیت‌های فرهنگی را ضروری دانست و بیان داشت: دین مبین اسلام برنامه‌ای جامع برای زندگی انسان در تمامی ابعاد و عرصه‌ها است و با توجه به اصول و مبانی دینی در تمامی عرصه‌ها می‌توانیم به بالاترین سطح از موفقیت و کارآمدی دست یابیم.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی، اصول و مبانی اسلامی باید شالوده و زیربنای تمامی فعالیت‌ها و کارها باشد و توسعه فرهنگ ناب اسلامی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان فرهنگی برای رستگاری و سعادت جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار دهند و آن را در رأس تمامی فعالیت‌های خود بدانند.

این مسئول اذعان داشت: برگزاری گفتمان‌های دینی و اسلامی از مسائل مهمی است که در ماه‌های اخیر در منطقه سعدآباد شاهد بوده‌ایم و این امر با استقبال گسترده اقشار مختلف، خصوصاً نوجوانان و جوانان مواجه شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد عنوان کرد: به همت نمایندگی تبلیغات اسلامی سعدآباد و همکاری اداره آموزش و پرورش این شهر، 120 گفتمان دینی با موضوعات متنوع جهت تقویت و ارتقای فرهنگ دینی نسل جوان در مدارس و مساجد شهر سعدآباد برگزار شده است.

جمالی گفت: این گفتمان‌ها با موضوعات ولایت فقیه، آموزش خانواده، مهدویت، عفاف و حجاب، بصیرت دینی، بیداری اسلامی، حدود الهی و جوان، دوست‌یابی، دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ نرم و نماز برگزار شده است.

وی با تشریح برنامه‌های این اداره در سال جاری ابراز داشت: با همکاری روحانی مستقر شهر سعدآباد، هیئت‌های مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، امسال برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزنده‌ای در حوزه‌های قرآنی در شهر سعدآباد شاهد و نظاره‌گر خواهیم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد، برگزاری دوره‌های حفظ جزء سی قرآن کریم، مسابقات حفظ، نشست‌های قرآنی، محافل انس با قرآن، محافل جزءخوانی قرآن کریم، صوت و ترتیل، تفسیر سوره‌هایی از قرآن، قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز، ختم جمعی قرآن، برگزاری کرسی تلاوت، تفسیر نهج‌البلاغه و مسابقه حفظ احادیث را از برنامه‌های این نهاد در سال جاری برشمرد.

جمالی یادآور شد: برگزاری آزمون قرآنی 1446، برگزاری کلاس‌های آموزش اوقات فراغت تابستان، توزیع بسته‌های قرآنی، توزیع قرآن کریم، اجرای طرح همراه با قرآن در رمضان و تجلیل از فعالان قرآنی از برنامه‌های محوری است که در سال‌ جاری در منطقه سعدآباد شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول