اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اداره اوقاف و امور شهرستان پاکدشت:

طرح آرامش بهاری در پاکدشت اجرا شد

رییس اداره اوقاف و امور شهرستان پاکدشت گفت: طرح آرامش بهاری با حضور مسافران نوروزی علی ابن موسی الرضا (ع) در جوار امامزادگان شهرستان پاکدشت با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، در حال اجرا است.

طرح آرامش بهاری در پاکدشت اجرا شد

حجت‌الاسلام اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، ‌با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه سراسر کشور، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در پنج بقعه متبرکه شهرستان پاکدشت نیز  در حال برگزاری است.

رییس اداره اوقاف و امور شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری از 27 اسفند 1391 آغاز شده و تا 15 فروردین 1392 ادامه دارد.

وی ادامه داد: ما اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان را فرصت استثنایی برای تبلیغ معارف دینی می‌دانیم.

حجت‌الاسلام اشرفی اظهار داشت: ایام نوروز و طرح آرامش بهاری با حضور اقشار مختلف یک فرصت ویژه و استثنایی را برای ارائه محتوای غنی دینی با روش‌های نوین تبلیغی برای ما ایجاد کرده است که باید از آن بهره‌برداری کاملی صورت گیرد.

رییس اداره اوقاف و امور شهرستان پاکدشت افزود: قرائت زیارت آل یاسین، دعای تحویل سال نو، تلاوت قرآن و پخش پیام تبریک مقام معظم رهبری از برنامه‌های ویژه آغازین طرح آرامش بهاری بود.

وی از راه‌اندازی پنج خیمه معرفت در بقاع شاخص شهرستان خبر داد و گفت: خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری با بهره‌گیری از مبلغان اعزامی سازمان و بومی منطقه پاسخگوی نیازهای معنوی زائران می‌باشد.

حجت‌الاسلام اشرفی با بیان اینکه از شاخصه‌های طرح آرامش بهاری حضور روحانیون در بین مردم است، اذعان داشت: در طرح آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت برنامه‌های هنری، آموزشی، تبلیغی، مشاوره‌ای، کودک و نوجوان، چند رسانه‌ای، پاسخ به شبهات و مسابقه کتابخوانی اجرا می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور شهرستان پاکدشت استقبال زائران نوروزی از طرح آرامش بهاری سال گذشته اوقاف پاکدشت را خوب توصیف کرد و گفت: در سال گذشته حدود یک میلیون و هفتصد هزار زائر در بقاع متبرکه پاکدشت حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه اول با طرح آرامش بهاری عنوان کرد: اداره اوقاف پاکدشت از 5 فروردین برنامه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) را با توزیع کتاب‌هایی با موضوع کودک و نوجوان و عفاف دنبال کرده است.

این مسئول، مهم‌ترین برنامه فرهنگی اوقاف در ایام نوروز را طرح آرامش بهاری برشمرد و افزود: در این میان شهرستان پاکدشت یکی از مقصدهای اصلی زائران علی ابن موسی الرضا علیه السلام در سفرهای نوروزی است و در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه چون امامزاده طالب علیه السلام، امامزاده حسن علیه السلام، امامزاده حمزه رضا علیه السلام، امامزاده ابراهیم علیه السلام و امامزاده سید جلیل علیه السلام برنامه‌های فرهنگی متنوعی در حال برگزاری است.

اشرفی در پایان با اشاره به روش تبلیغ چهره به چهره مبلغان خاطرنشان کرد: همزمان با تبلیغ معارف دینی در خیمه‌های معرفت، می‌توانید با روش‌های ابداعی خود، وقف را نیز در جامعه بیش از پیش ترویج کنید.

انتهای پیام/2462/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول