اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف خراسان شمالی مطرح کرد

استقبال زائران از طرح آرامش بهاری در خراسان شمالی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: زائران بقاع متبرکه در استان از طرح آرامش بهاری استقبال کردند.

استقبال زائران از طرح آرامش بهاری در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در بقاع شاخص سطح استان خراسان شمالی به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه دارد افزود: بقاع استان به عنوان محورهای وحدت و پناهگاه‏های امن الهی در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در سال نو، حال و هوای دیگری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی همزمان در سراسر کشور در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ارتقای سطح فرهنگی و همچنین بالا بردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: این طرح در جوار بقاع امامزادگان و بقاع متبرکه استان از 29 اسفند ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

مهدوی‌پور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بقاع امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: طرح آرامش بهاری برای سومین سال پیاپی در استان خراسان شمالی به مرحله اجرا در آمده است.

وی برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و تبلیغ دینی، ایجاد فضای مناسب برای زائران، اسکان زائران، فعال کردن کتابخانه‌ها و مراکز قرآنی، فرهنگی، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری و مسابقات فرهنگی، نصب تابلوی راهنمای امامزادگان، پخش و توزیع بروشور بقاع امامزادگان و تأمین امنیت پایدار در بقاع متبرکه را از فعالیت‌های مرتبط با طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

مهدوی‌پور همچنین از اعزام مبلغ به بقاع متبرکه و برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین به عنوان دیگر برنامه‌های این طرح در ایام نوروز در قالب طرح آرامش بهاری نام برد.

انتهای پیام/63002/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول