اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال نو

امامزاده عباس(ع) ساری آماده اجرای طرح آرامش بهاری است

خبرگزاری فارس: مسئولان برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزاده عباس(ع) ساری آمادگی این آستانه را برای اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز اعلام کردند.

امامزاده عباس(ع) ساری آماده اجرای طرح آرامش بهاری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، طرح آرامش بهاری مهم‌ترین برنامه ویژه این ایام است که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در 223 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران به همراه برنامه‌های فرهنگی متنوع اجرا می‌شود.

تمام امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران آماده‌اند تا مراسم معنوی تحویل سال 92 را با معنویت هر چه تمام‌تر و با برگزاری زیارت آل یاسین، تلاوت قرآن و قرائت دعای مخصوص تحویل سال نو را برگزار کنند.

همچنین غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه با شور و حال معنوی خاصی برگزار می‌شود.

مدیر آستانه مبارکه امامزاده عباس(ع) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری با اشاره به آمادگی کامل این آستانه برای اجرای طرح آرامش بهاری گفت: امامزاده عباس(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) بوده و هنگام تحویل سال نو پذیرای هزاران عاشق اهل بیت(ع) است.

سید مجتبی حسینی اضافه کرد: زائران این امامزاده در هنگام تحویل سال جدید با ذکر دعای یا مقلب‌القلوب والابصار دل‌های پرمهرشان را با توسل به این امامزاده پیوند می‌زنند.

مدیر آستانه مبارکه امامزاده عباس(ع) ساری یادآور شد: اجرای آیین قرائت دعای تحویل سال بیش از 100 سال است که با حضور اهالی منطقه و مردم خداجوی ساری در این امامزاده بزرگوار برگزار شده و در سال‌های اخیر در قالب طرح آرامش بهاری این برنامه هدفمندتر و پربارتر اجرا می‌شود.

حسینی به جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) که «ما می‌خواهیم مردم در پناه امامزادگان آرامش داشته باشند»، اشاره کرد و اذعان داشت: طرح آرامش بهاری برای سومین سال پیاپی در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری به مرحله اجرا درآمده و همه ساله با استقبال گسترده زائرین این آستانه مواجه می‌شود.

این مسئول بر آماده‌سازی این مکان برای اجرای طرح آرامش بهاری اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 100 خادم افتخاری در اجرای این طرح ما را یاری می‌کنند که تاکنون چندین جلسه توجیهی برگزار و از 15 اسفند کارهای چراغانی، زیباسازی، برپایی خیمه معرفت، غبارروبی ضریح مطهر، شبستان‌ها، نصب شعائر و احادیث در این آستانه اجرا شد. 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده عباس(ع) ساری افزود: برپایی خیمه معرفت با پنج غرفه سخنرانی چند رسانه‌ای، پاسخگویی به مسایل شرعی، نقاشی بکشید، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید و نمایشگاه و همچنین برپایی خیمه عفاف و حجاب با حضور طلاب زن، برگزاری نماز جماعات در سه وقت، مراسم ادعیه هفتگی توسل، کمیل، ندبه و زیارت عاشورا، مراسم ویژه شهادت حضرت زهرا(س) و مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در این آستانه است.

حسینی بیان کرد: این آستانه مجهز به سیستم بلوتوث، کتابخانه، مسئول امور فرهنگی ثابت، اتاق پاسخگویی به مسایل شرعی، مرکز آموزشی قرآن کریم برای همه سنین و هیئت مذهبی است که در اجرای این برنامه‌های فرهنگی متنوع در قالب طرح‌های سازمان اوقاف تمام عوامل آستانه شرکت دارند.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده عباس(ع) ساری به حضور بیش از 50 هزار زائر نوروزی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این آستانه دارای 50 باب زائرسرا، پارکینگ اختصاصی، دستگاه زائرشمار، دوربین مداربسته، محوطه زیبا و وسیع است و همه ساله آماده استقبال از زائرین نوروزی که به این استان علوی سفر می‌کنند، است.

به گزارش فارس، در بلوار امام رضا(ع) شهرستان ساری زیارتگاهی باشکوه قرار دارد که در این بارگاه چهار نفر به نام‌های محمد، حسن و عبدالله مدفون هستند که می‌توان به شخصیت اصلی آن امامزاده عباس(ع) اشاره کرد.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول