اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

امامزاده‌ها به پایگاه‌های فرهنگی ـ ارزشی تبدیل می‌شوند

استاندار اردبیل گفت: امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به پایگاه‌های فرهنگی، ارزشی و معنوی تبدیل می‌شوند تا همه از این ظرفیت بهره بگیرند.

امامزاده‌ها به پایگاه‌های فرهنگی ـ ارزشی تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در بازدید از پروژه ساماندهی امامزاده سید صدر‌‌الدین اردبیل اظهار داشت: برای اجرای فاز اول پروژه امامزاده سید صدر‌الدین اردبیل تاکنون قریب به 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای فاز اول پروژه امامزاده سید صدر‌الدین اردبیل که از سال 90 آغاز شده است تاکنون حدود 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار اردبیل یادآور شد: این اعتبار از طریق کمک‌های مردمی، اعتبارات دولتی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تامین و هزینه شده است.

این مسئول گفت: به موجب برآورد دستگاه متولی، حدود 20 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این مجموعه مورد نیاز است که امیدواریم با همت دستگاه متولی و ادامه مشارکت مردم ولایی اردبیل در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد.

رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وجود امامزادگان در مناطق مختلف استان اردبیل سرمایه‌ای معنوی برای این استان مقدس به‌شمار می‌رود به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع چند امامزاده در منطقه اشاره کرد.

نیکزاد بیان داشت: این طرح که با هدف استفاده بهینه از فضاهای معنوی، کمک به غنی‌سازی اوقات فراغت و نیز کمک به ایجاد آرامش روحی و تعالی معنوی برای زائران و مسافران از اواخر سال گذشته آغاز شده تا نیمه فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در قالب این طرح و با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دیگر دستگاه‌های ذیربط، برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی اعم از آموزش‌های قرآنی، مشاوره دینی، احکام و مسائل عقیدتی برای علاقمندان به اجرا گذاشته می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به این که امامزاده‌ها ماندگاری مسافران را در استان ما افزایش می‌دهند بر معرفی هر چه بیشتر امامزاده‌های استان به علاقمندان و به ویژه محققان تاکید کرد.

نیکزاد عنوان کرد: بقاع امامزاده‌های شاخص موجود در استان باید برخوردار از امکانات رفاهی، فضای لازم جهت پارک خودروها و ... باشند تا شان والای این بزرگواران و زائران آنان بیش از پیش مراعات شود.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از امامزاده‌ها در تعطیلات نوروزی میزبان مسافران است، ابراز داشت: می‌توان با برنامه‌های متنوع  زمینه را برای تبدیل شدن اماکن مذهبی به قطب فرهنگی و اعتقادی فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امامزاده سید صدر‌الدین اردبیل بنا بر آنچه که در منابع تاریخی و دینی نقل شده از فرزندان بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) است که با دو تن از برادران خود به اردبیل آمده و در آنجا اقامت گزیده‌اند.

انتهای پیام/62005/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول