اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال ایام فاطمیه حال و هوای متفاوتی دارد

وجود 100 امامزاده و بقاع متبرکه در پذیرایی از مسافران نوروزی

وجود 100 امامزاده و بقاع متبرکه در استان اردبیل این روزها با حضور گردشگران و مسافران حال و هوای معنوی پیدا کرده است.

وجود 100 امامزاده و بقاع متبرکه در پذیرایی از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این امامزاده‌ها که اغلب در شهرهای اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر واقع شده در تقارن نوروز با ایام فاطمیه حال و هوایی معنوی‌تر دارند.

این روزها امامزاده سید ابراهیم لاهرود، سید جعفر انار، سید عماد‌الدین روستای رحیم‌بیگلو، سید سلیمان فخر‌آباد، قاضیلر خلخال و ده‌ها امامزاده دیگر در استان اردبیل محلی آرام‌‌بخش و معنوی هستند که در قالب طرح «آرامش بهاری» میزبان هزاران گردشگر ورودی به استان اردبیل هستند.

در این بین امامزاده صالح اردبیل که در میدان عالی‌قاپو واقع شده و از اولاد و نوادگان امام موسی کاظم (ع) است به همراه مسجد ملا‌مومن اردبیل شاهد برگزاری برنامه‌های زیارتی با حال و هوای ایام فاطمیه است.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل وجود این بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را به دلیل مهد تشیع بودن این استان دارای اهمیت و شاخصه ممتاز توصیف کرد و اظهار داشت: حدود 10 امامزاده و بقاع متبرکه در اردبیل و 90 مورد امامزاده و بقاع متبرکه در شهرهای خلخال، مشگین‌شهر و گرمی واقع شده است که در آنها در ایام نوروز برنامه‌های متنوع با حال و هوای خاص در حال برگزاری است.

بهشت گمشده ایران میزبان گردشگران نوروزی

اما در کنار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه جاذبه‌های دیدنی دیگر به ویژه در مشگین‌شهر این روزها پذیرای هزاران گردشگری است که از این منطقه بازدید می‌کنند.

وجود آبگرم‌های متنوع به ویژه آبگرم قینرجه با 83 درجه دمای آب التیام‌بخش خستگی مسافران و گردشگرانی است که به خطه مشگین‌شهر سفر می‌‌کنند.

در این شهرستان بیش از 13 آبگرم نظیر قوتور‌سویی، ملک‌سویی، شابیل، ایلاندو، دودو و ... وجود دارد که در تعطیلات نوروزی میزبان علاقمندانی است که می‌خواهند از مزایا و خواص درمانی آبگرم‌ها استفاده کنند.

وجود تفرجگاه‌های متنوع و قله 4 هزار و 811 متری سبلان به همراه ابنیه‌ها و قلعه‌های تاریخی در مشگین‌شهر از زیبایی‌های این دیار است که در شمال سبلان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قلعه قهقعه، دیو ‌قلعه‌سی، کهنه‌قلعه، قلعه ارشق، محوطه تاریخی شهریری، کاروانسرای قانلی بلاغ از جمله مناظر زیبا و دیدنی شهرستان مشگین‌شهر است که سبب شده در هشت روز گذشته 20 درصد میزان مسافرت‌ها افزایش پیدا کند.

گزارش از: رویا سیف‌بابلانی

انتهای پیام/62005/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول