اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستانه امامزاده عباس (ع) ساری خبر داد

اسکان 22 هزار مسافر نوروزی در امامزاده عباس(ع) مازندران

مدیر آستانه امامزاده عباس (ع) ساری از اسکان 22 هزار مسافر نوروزی در این امامزاده خبر داد.

اسکان 22 هزار مسافر نوروزی در امامزاده عباس(ع) مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، امامزاده عباس(ع) یکی از 223 بقعه متبرکه‌ای است که طرح آرامش بهاری در آن اجرا می‌شود. اجرای طرح آرامش بهاری برای سومین سال پیاپی به همت اداره‌کل اوقاف استان مازندران به مرحله اجرا درآمده است و از 29 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین سال جاری ادامه دارد. طرح آرامش بهاری با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطب فرهنگی همزمان در سراسر کشور در استان مازندران اجرا می‌شود. ارتقای سطح فرهنگی و همچنین بالابردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: از 28 اسفندماه سال گذشته مسافران از بیشتر نقاط کشور به این امامزاده مشرف شده‌اند.

سیدمجتبی حسینی با اشاره به مجهز بودن این آستانه به دستگاه زائرشمار بیان کرد: در یک هفته اخیر به صورت میانگین 3 هزار نفر به این آستانه مشرف و از برنامه‌های فرهنگی این امامزاده استقبال کردند.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری از اسکان 22 هزار نفر از مسافران نوروزی در این امامزاده خبر داد و افزود: امامزاده عباس(ع) ساری با دارا بودن 50 باب زائرسرا هرشب آماده پذیرایی از 250 نفر زائر است.

اسکان 200 نفر از زائران در حسینیه آقا سید علی

حسینی به اسکان 100 چادر مسافرتی در هر روز اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای گذشته به علت استقبال پرشور مسافران نوروزی از این امامزاده حدود 200 نفر از مسافران و زائران به حسینیه آقا سید علی که در مجاورت امامزاده عباس(ع) قرار دارد، اسکان داده شدند.

این مسئول به برپایی خیمه معرفت در این امامزاده اشاره کرد و بیان داشت: خیمه معرفت براساس دستورالعمل سازمان اوقاف در قالب طرح آرامش بهاری برای سومین سال پیاپی در این امامزاده اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: خیمه معرفت شامل پنج غرفه، فعالیت‌های خود را در بخش‌های «نقاشی بکشید و جایزه بگیرید»»، «قرآن بخوانید و جایزه بگیرید»، پاسخگویی به مسائل شرعی، وقف و مسائل روز جامعه با حضور دو روحانی مبلغ اعزامی از قم انجام می‌دهد.

حسینی سخنرانی چند رسانه‌ای، کلیپ ویژه ایام و غرفه حجاب و عفاف با حضور طلاب زن از حوزه‌های علمیه خواهران ساری را از دیگر بخش‌های طرح آرامش بهاری در امامزاده عباس (ع) ساری عنوان کرد.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری به تقارن ایام نوروز با فاطمیه اشاره کرد و اذعان داشت: ایام سوگواری این بانوی بزرگوار در امامزاده عباس (ع) ساری با حضور روحانیون اعزامی از قم  برگزار شد.

 80 درصد مسافران نوروزی زائران امام رضا(ع) هستند

وی با اشاره به اینکه 80 درصد مسافران امامزاده عباس(ع) ساری زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) هستند، خاطرنشان کرد: این مسافران در مسیر رفت و برگشت خود در امامزاده عباس(ع) اسکان می‌یابند.

این مسئول با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های نوروزی و طرح آرامش بهاری حدود 40 خادم افتخاری در این امامزاده فعالیت می‌کنند، متذکر شد: جوانان شهر ساری شب‌های گذشته در قالب هیت انصارالفاطمه(س) در بیت‌الحزان امامزاده عباس(ع) به عزاداری زهرای مرضیه پرداختند.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری از برگزاری محفل انس با قرآن در سالن اجتماعات این آستانه با حضور قاریان برتر کشور در ایام نوروز خبر داد.

محمد نجفی، روحانی اعزامی از قم نیز در حاشیه برگزاری خیمه معرفت در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: روزانه 500 نفر از زائران در سنین مختلف از خیمه معرفت بازدید می‌کنند.

نجفی، عملکردهای روحانیون اعزامی از قم به این آستانه را نظارت بر قرائت قرآن، پاسخگویی به مسائل شرعی، اجتماعی و خانوادگی اعلام کرد.

وی بیان کرد: جوایزی به تناسب سن افراد شرکت‌کننده در خیمه معرفت از طرف کانون فرهنگی امامزاده عباس(ع) اهدا می‌شود.

انتهای پیام/2296/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول