اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

بیانات رهبری نشان دهنده اقتدار و قدرت ایران اسلامی است

امام جمعه رودبار جنوب گفت: بیانات مقام معظم رهبری نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و دیگر کشورهای جهان نشان دهنده اقتدار و قدرت کشورمان در مقابل آن‌ها است.

بیانات رهبری نشان دهنده اقتدار و قدرت ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی در خطبه‌‌‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودبار اظهار داشت: اولیاء الهی و معصومین بر اساس نیاز جامعه و مردم به سخنرانی می‌‌پرداختند و بعد از رحلت جانگداز نبی اکرم (ص) یکی از مسائل مهمی که باید جامعه اسلامی به آن توجه ویژه می‌داشت، مسئله عدل و عدالت بود که با ابراز تأسف این مهم دینی کاملا کنار گذاشته شده بود و به جای عدالت بی‌عدالتی‌ها حاکم شده بود که حضرت فاطمه (س) در خطبه مهمی که بعد از رحلت پدرشان داشتند به مسائل مهمی مانند عدالت اشاره کردند.

وی افزود: حضرت علی (ع) در بخش سوم در حکمت 437 نهج البلاغه در تعریف عدالت می‌فرمایند «عدالت عبارت است از اینکه هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد».

گروهی خاطر نشان کرد: یکی از مسائل مهمی که بعد از رحلت رسول گرامی اسلام باید در جای خودش قرار می گرفت، مسئله خلافت و جانشینی حضرت علی (ع) بود که این مسئله در جای خودش قرار نگرفت و نتیجه‌اش این شد که بی‌عدالتی در جامعه حاکم شد و خانه حضرت علی (ع) را به آتش کشیدند و نور چشم پیامبر و میوه دل ایشان را به شهادت رساندند.

امام جمعه رودبار با اشاره به ارزش عدالت خاطر نشان کرد: با عدالت کار مردم اصلاح می‌شود و اگر جامعه‌ای بخواهد به مردم رسیدگی کند باید کار مردم را اصلاح کند و عدالت موجب آبادانی شهر و برکت در زندگی انسان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی بیان داشت: روز 12 فروردین به قدری مهم بود که امام خمینی (ره) از این روز به عنوان عید تعبیر کردند و مردم در این روز با حضور خود در پای صندوق‌های رأی دست رد به سینه استکبار جهانی زدند و این روز سرآغاز حکومت الله بود، روزی که مردم اعلام کردند ما خواهان قرآن و اسلام هستیم و روز اثبات رشد سیاسی و اجتماعی ملت ایران بود.

گروهی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) گفت: همان طور که رهبر عزیزمان بیان داشتند دشمن درجه یک ما آمریکا است و کشورهای دیگر مثل رژیم غاصب صهیونیستی، انگلیس و فرانسه در درجه‌های بعدی قرار دارند.

امام جمعه رودبار اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و دیگر کشورهای جهان نشان دهنده اقتدار و قدرت کشورمان در مقابل آن‌ها است.

گروهی با اشاره به بحث مذاکره ایران با آمریکا تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی طی 34 سال گذشته از خود بی‌اعتمادی زیادی نشان داده‌اند و اگر می‌خواهند با کشور ایران مذاکره کنند باید دست از دشمنی‌های خود بردارند.

انتهای پیام/2655/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول