اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت نیروگاه‌ها و کارخانه‌های حساس

دانشمندان جوان بومی اقتدار علمی ایران را به رخ جهانیان می‌کشانند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز ایران اسلامی افتخار دارد که نیروگاه‌ها و کارخانه‌های حساس را به دست توانای دانشمندان جوان بومی ساخته است.

دانشمندان جوان بومی اقتدار علمی ایران را به رخ جهانیان می‌کشانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی بعد از ظهر امروز در همایش تخصصی تهدیدهای سایبری در حوزه پدافند غیر عامل اراک اظهار داشت: دانشمندان جوان ایران اسلامی توانسته‌اند با ساخت نیروگاه‌ها و کارخانه‌های حساس اقتدار علمی خود را به رخ تمام جهانیان بکشانند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در گذشته برای ساخت کوچک‌ترین و ساده‌ترین واحد تولیدی دست نیاز به سوی بیگانگان دراز می‌کرد، اما امروز می‌بینیم به برکت خون شهدا در ساخت نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی به خودکفایی دست یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تبعیت از ولایت فقیه را رمز موفقیت ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها دانست و خاطر نشان ساخت: ملت ایران همواره از رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیت کرده و بر اساس فرمایشات ایشان حرکت کرده‌اند و اگر ‌می‌بینیم کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری به رشد و توسعه دست یافته‌ است به یمن تبعیت این ملت از مقام معظم رهبری است.

دری ‌‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون پشتیبانی ملت از نظام و رهبری تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است، اظهار کرد: امنیت و اقتدار ملی برای حاکمیت امری مهم و ضروری است که باید مورد توجه و عنایت مردم و مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه اراک همچنین بر لزوم توجه به پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت: پرداختن به پدافند غیر عامل موجب حفظ آمادگی در برابر تمامی توطئه‌‌های دشمنان می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خواستار به کارگیری نیروهای کارآمد، متعهد، متخصص و مطمئن در مسئولیت‌های حساس شد.

استاندار مرکزی نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از قدرت سایبری بسیار بالایی برخوردار است که در سایه این قدرت به خوبی توانسته در برابر حمله هکرهای دشمنان به پیروزی دست پیدا کند.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: تهدیدهای سایبری مسئله بسیار مهمی است که باید متخصصان امر به این مسئله توجه کافی داشته و از آن غفلت نکنند.

وی در ادامه پدافند غیر‌ عامل را بهترین و کارآمدترین روش دفاعی دانست و تصریح کرد: پدافند غیر عامل موجب کاهش خسارت مالی به تاسیسات حیاتی غیر نظامی و نظامی شده و از سرمایه‌های ملی حراست می‌کند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح و بهره‌برداری از طرح مدیریت بر فضا از شش تا 40 هزار کیلومتر در استان خبر داد و گفت: این طرح به زودی با حضور رئیس جمهور در استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/87003/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول