اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان زنجان خبر داد

افزایش ورود گردشگران مذهبی به استان زنجان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از افزایش ورود گردشگران مذهبی به استان زنجان خبر داد.

افزایش ورود گردشگران مذهبی به استان زنجان

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از پایان سال گذشته با هیئت امنای امامزادگان هماهنگی‌های لازم به عمل آمد،‌ اضافه کرد: غبارروبی بقاع متبرکه و آماده‌سازی آن برای اجرای طرح آرامش بهاری از دیگر اقداماتی بود که در راستای اجرای این طرح انجام شد.

*اجرای طرح آرامش بهاری در 37 بقعه متبرکه استان زنجان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امسال طرح آرامش بهاری در 37 بقعه متبرکه استان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه استقبال مردم استان و همچنین گردشگران مذهبی از اجرای این طرح مطلوب است.

خدابنده‌لو با اشاره به افزایش گردشگران مذهبی بازدید کرده از اماکن مذهبی استان افزود: یکی از عوامل تأثیرگذار در این امر، اطلاع‌رسانی مطلوب اداره‌کل اوقاف است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری افزود: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی استان اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: ارتقای سطح فرهنگی و همچنین بالا بردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

خدابنده‌لو ادامه داد: اجرای این طرح از 28 اسفندماه سال گذشته در استان آغاز و تا 15 فروردین سال‌جاری ادامه پیدا می‌کند.

*برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان زنجان

وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های قابل اجرای اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همگام با سراسر کشور، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، خدماتی و تسهیلات برای زائران و ... است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، اجرای برنامه‌های قرائت قرآن، سخنرانی،‌ مدیحه‌سرایی، قرآئت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال را از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل به مناسبت لحظه تحویل سال نام برد.

خدابنده‌لو در پایان اذعان داشت: برپایی غرفه‌های پاسخگویی به شبهات دینی زائران گردشگر، برگزاری گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف به زائران و غرفه کودک از دیگر برنامه‌‌هایی است که در جوار بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول