اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت نماز جمعه قائمشهر:

ایران رکورددار مصرف گاز و برق در جهان است

خطیب موقت نماز جمعه قائمشهر گفت: ایران رکورددار مصرف گاز و برق در جهان است.

ایران رکورددار مصرف گاز و برق در جهان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، حجت الاسلام صادق سلیمانی در نماز جمعه امروز قائمشهر با اشاره به 12 فروردین سال 58 و آرای 98 درصد مردم ایران به استقرار جمهوریت و اسلامیت در این نظام مقدس افزود: عنوان جمهوری اسلامی ایران توسط امام خمینی(ره) مطرح شد و با آرای مردم به این منتخب امام رسمیت یافت.

وی تصریح کرد: مردم در این نظام مقدس منتظر پیاده شدن قوانین اسلام هستند و اگر عیب و کاستی وجود دارد از مسلمانی ماست و ذات اسلام از هر عیبی بری است.

سلیمانی تاکید کرد: اگر جمهوریت این نظام تضعیف شود خودکامگی و استبداد حاکم خواهد شد همچنان که در طول حکومت 2500 ساله شاهنشاهی در این مملکت به علت نبود جمهوریت، سلاطین بر گرده مردم سوار بودند و ستم‌ها روا داشتند.

وی با اشاره به شعار  امسال که توسط مقام معظم رهبری  انتخاب و اعلام شد، تصریح کرد: حماسه لفظی عربی از ریشه حمس به معنی سخت کوشی، شجاعت، ریاضت و تلاش مضاعف است.

سلیمانی ادامه داد: مانند حماسه هشت سال دفاع مقدس که میدان شجاعت جوانان این مملکت بود، امروز هم معلوم است که دو میدان سیاست و اقتصاد میدان سختی خواهد بود و نیازمند شجاعت و دلیری است.

خطیب موقت امروز نماز جمعه قائمشهر شجاعت را حد اعتدال این میدان دانست و با اشتباه خواندن همسانی معنای دو واژه شجاعت و تهور اظهار داشت: نباید در این میدان بی محابا به میدان زد و افراط و تفریط به خرج داد.

سلیمانی در بخش دیگری از خطبه‌هایش با اشاره به حماسه سیاسی و انتخابات پیش روی سال جاری اذعان داشت: انتخابات مظهر جمهوریت و مردم سالاری است این ملت تجربه تلخی از انتخابات گذشته ریاست جمهوری دارد چرا که طرف‌های مغلوب و غالب هر دو گرفتار آفت شدند، همچنانکه طرف مغلوب گرفتار غفلت و طرف غالب گرفتار آفت غروری شد که هر دو از رذیله ناپسندی است که مستی آن از مستی شراب هم بدتر است و شعور را زایل می‌کند.

وی ادامه داد: داوطلبانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، باید توان بالایی برای اداره کشور داشته باشند ولی دیده می‌شود برخی که به میدان می‌آیند در حد و اندازه‌ای که برازنده این ملت باشد، نیستند.

سلیمانی با بیان اینکه نباید همه مشکلات را به دولت نسبت داد، تاکید کرد: در بین عامه مردم باید حماسه‌ای صورت گیرد.

وی به آمار بالای مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: ایران رکورددار مصرف گاز و برق در جهان است، همچنین در مصرف دارو آمار ایران سه برابر، در مصرف نان و شکر شش برابر، مکالمات تلفنی و نوشیدنی‌ها چهار برابر  و مصرف آب دو برابر مصرف جهانی است که تامین منابع و بودجه این مصارف پول بسیاری می‌طلبد پس ملت باید در این حماسه و میدان اقتصادی خیلی مواظب باشد.

وی افزود: در حوزه اقتصادی از سوی مسئولان کاستی و مشکلات زیادی وجود دارد که امیدواریم این کاستی‌ها جبران و حماسه مورد نظر رهبری در این سال محقق شود.

انتهای پیام/86008/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول