اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

ایجاد بیش از یک هزار شغل رشته مصنوعات چوبی در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان از ایجاد یک هزار و 186 مورد شغل در رشته مصنوعات چوبی در استان همدان خبر داد.

ایجاد بیش از یک هزار شغل رشته مصنوعات چوبی در همدان

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اشتغالزایی صنایع‌ دستی همدان اظهار کرد: در سال 91، از 2 هزار و 500 شغل تعهد شده، 2 هزار و 506 شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به تحقق صد درصدی ایجاد اشتغال در همدان بیان داشت: از تعداد اشتغال ایجاد شده در زمینه صنایع‌ دستی یک هزار و 235 نفر در بخش زنان و یک هزار و 271 مورد در بخش مردان شاغل شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ادامه داد: رشته‌هایی که منجر به اشتغالزایی در حوزه صنایع‌دستی شده‌اند شامل منبت، معرق، مصنوعات چوبی، سفال، مرواربافی، چرم و سراجی، سرمه‌دوزی، گلیم، ساز سنتی و .. است.

وی بیشترین میزان ایجاد اشتغال را در رشته منبت، معرق و مصنوعات چوبی دانست و عنوان کرد: در رشته سفال 202 مورد، مرواربافی 25 مورد، چرم و سراجی 169 مورد، سرمه‌دوزی 532 شغل، گلیم 178 شغل، ساز سنتی 76 مورد و در سایر اقلام 137 شغل ایجاد شده است.

ایزدی بیشترین میزان ایجاد اشتغال در رشته سفال را شهرستان بهار عنوان کرد و افزود: در همدان 60 شغل، درملایر پنج شغل، در نهاوند پنج مورد و در اسدآباد 14 شغل در حوزه سفال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: کمترین میزان ایجاد اشتغال در رشته مرواربافی با 25 مورد است که 20 مورد در شهرستان ملایر و پنج شغل در شهرستان همدان ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان یادآور شد: بیشترین میزان اشتغال در رشته منبت، معرق و مصنوعات چوبی ایجاد شده است که حاکی از یک هزار و 186 شغل است.

وی در پایان با بیان اینکه همه شهرستان‌ها در رشته منبت و مصنوعات چوبی اشتغالزایی می‌کنند، یادآور شد: شهرستان تویسرکان با 459 و ملایر با 407 شغل در صدر ایجاد شغل این رشته هستند.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول