اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

ایلام کوتاه‌ترین مسیر سفر به عتبات عالیات است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: ایلام کوتاه‌ترین مسیر سفر به عتبات عالیات است.

ایلام کوتاه‌ترین مسیر سفر به عتبات عالیات است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یونس احمدی ظهر امروز در حاشیه سفر به مناطق جنوبی استان ایلام از جمله مهران و دهلران اظهار داشت: استان ایلام، با داشتن جاذبه‌های زیبای طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی برای گردشگران، جالب است.

وی ادامه داد: موقعیت مرزی و استراتژیکی استان ایلام و عبور کوتاه‌ترین مسیر به عتبات عالیات در کشور از طریق مرز بین‌المللی مهران این استان را دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در امر توسعه گردشگری کرده است.

این مسئول اضافه کرد: این موقعیت مسئولیت متولیان توسعه گردشگری در استان را بیشتر کرده که باید با برنامه‌‌ریزی‌های مدون از این مهم بهره کافی گرفت.

احمدی تصریح کرد: بهره‌گیری از این موقعیت به دست آمده، استان را در مسیر توسعه اقتصادی و اجتماعی قرار داده که در نهایت این امر رسیدن به توسعه پایدار را برای استان ایلام به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: استان ایلام از طریق مرز مهران با کشور عراق ارتباط داشته و این مرز به عنوان دروازه عتبات عالیات شناخته شده است.

وی ادامه داد: مرز بین‌المللی مهران شرایط مناسبی را جهت جذب گردشگران و زائران عتبات عالیات در استان فراهم ساخته که این مهم نیز فصل جدیدی در روابط بازرگانی، تجاری، گردشگری و زیارتی با کشور عراق گشوده است.

انتهای پیام/2246/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول