اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های تاریخی‌گردشگری گیلان/16

نوروز در طبیعت دلنو‌از تالش+تصاویر

خبرگزاری فارس: تالش به دلیل قرار گرفتن در پای کوه، جنگل و رودخانه دارای امتیازهای بزرگ طبیعی است.

نوروز در طبیعت دلنو‌از تالش+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، این شهرستان زیبا در شمال غرب گیلان واقع شده و مساحت آن حدود دو هزار و 373 کیلومتر مربع است که حدود 4.1 خاک استان را تشکیل می‌دهد.

تالش از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا و از جنوب به رضوانشهر و ماسال و از شرق به دریا و بندرانزلی محدود می‌شود.

 

تالش از سه امتیاز بزرگ طبیعی برخوردار است، این شهر در پای کوه قرار دارد و جبهه غربی آن را کوه‌های پوشیده از جنگل تشکیل می‌دهند، رودخانه پرآب کرگانرود بزرگ‌ترین رودخانه تالش است که از وسط این شهر می‌گذرد و سومین امتیاز تالش اینکه بزرگ‌ترین مرکز شهری در فاصله بین آستارا تا بندرانزلی است.

قلعه لیسار معروف به دژ سلسال مربوط به دوره اسماعیلیان، کاخ قشلاقی نصرالله سردار امجد مربوط به دوره قاجاریه، کاخ ییلاقی دوره عمیدالسلطنه از جمله جاذبه‌های تاریخی‌گردشگری تالش است.

پارک جنگلی گیسم و جاده جنگلی، ییلاق‌های متعدد، مناطق ییلاقی سوباتان، جاده کوهستانی اسالم به خلخال، منطقه باستانی مریان و... از دیگر جاذبه‌های تاریخی‌گردشگری تالش است.

 

جاذبه‌های زیارتی تالش را بقعه آقاسید احمدتال تربه، بقعه سلطان سید، بقعه شاد‌میلرزان، آرامگاه سید شرف‌شاه و... تشکیل می‌دهند.

تالش دارای صنایع دستی و سوغات گلیم بافی، سفالگری، سرامیک سازی، تولیدات عروسک‌ کاموایی و عروسک پارچه‌ای، عسل و... است که مسافران و گردشگران آنها را با خریداری به یادگار می‌برند.

فرماندار تالش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تمهیدات صورت گرفته برای پذیرایی از مسافران نوروزی در این شهرستان اظهار کرد: چندین هزار بروشور راهنمای معابر و اماکن شهرستان تالش چاپ شده که برای کمک به مسافران در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

کریم شعبانی، با بیان اینکه ورودی بسیاری از شهرهای گیلان از نظر وجود زباله وضعیت خوبی ندارند، گفت: ورودی‌های شهرهای تالش از وجود زباله‌ها پاکسازی می‌شود.

وی مدارس منتخب تالش را آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی این شهرستان دانست و تصریح کرد: در نوروز 92 علاوه بر فرهنگیان مسافران دیگر نیز می‌توانند در مدارس منتخب این شهرستان اسکان داده شوند.

 

این مسئول، از برخورد با اصناف متخلف در نوروز 92 خبر داد و گفت: در صورت وقوع اجحاف از طرف اصناف به مسافران نوروزی مکانی برای مراجعه و رسیدگی به شکایت ایجاد شده است.

وی با اشاره به نصب علایم در مسیرها و معابر تالش به‌ویژه در مسیرهای جدید، افزود: گروه‌های امداد خودرویی کاملاً در معابر تالش فعال هستند.

شعبانی از فعالیت چهار گروه امدادی ایران خودرو و سایپا در محورهای شهرستان تالش خبر داد.

وی با بیان اینکه گروه‌های اورژانس و پلیس در نوروز 92 کاملاً آماده هستند، خاطرنشان کرد: مساجد بین راهی این شهرستان آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

فرماندار تالش، گردش اقتصادی و تاثیر حضور گردشگران در میزان درآمد اهالی و اشتغال را مهم خواند و یادآور شد: در ایام عید باید تبلیغات مناسبی صورت گیرد و با ظرافت خاصی گردشگران را در روستاها، بخش‌ها و شهرهای تالش ماندگار کنیم.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول