اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناطق زلزله‌زده ورزقان در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گرفت

گشایش نمایشگاه عکس نامهربانی طبیعت در ارسباران و سکوی توسعه + تصاویر

نمایشگاه عکس با عنوان نامهربانی طبیعت در ارسباران و سکوی توسعه، پیشرفت و آبادانی در مناطق زلزله‌زده، توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان ورزقان، برای بازدید میهمانان نوروزی برپا شد.

گشایش نمایشگاه عکس نامهربانی طبیعت در ارسباران و سکوی توسعه + تصاویر

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار داشت: این نمایشگاه با موضوع فاجعه زلزله و حضور مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و دیگر مسئولان بلندپایه در مناطق زلزله‌دیده، امداد و نجات، کمک‌رسانی مردمی و روند بازسازی در 170 قطعه عکس به مدت 10 روز در محل سالن کتابخانه عمومی ورزقان در معرض دید علاقمندان و میهمانان نوروزی قرار گرفته است.

تراب محمدی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی از توانمندی نظام و دولت در مواقع بحران عنوان کرد.

وی افزود: ستاد تسهیلات سفر استان تمهیدات ویژه در اختیار میهمانان و گردشگران نوروزی شهرستان زلزله‌زده ورزقان گذاشته است که ارائه تورهای ویژه، انتشار کتابچه معرفی آثار تاریخی مناطق نمونه گردشگری شهرستان، معرفی روستاهای هدف زلزله و ایجاد امکانات اسکان به میهمانان و گردشگران در طول تعطیلات نوروزی از آن جمله است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، آموزش‌های ویژه به راهنمایان گردشگری در مناطق زلزله‌زده را از تمهیدات اندیشیده شده در نوروز 92 عنوان کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی استقبال گردشگران از ورود به سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان، از مدت‌ها پیش زمینه‌سازی برای تسهیل سفر به این مناطق انجام گرفته بود.

محمدی، استقرار تیم‌های راهنمای گردشگری در ورودی‌ها و سطح شهرهای مناطق زلزله‌زده، تأمین امکانات رفاهی از قبیل مجتمع‌های بین‌راهی، غذاخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی در این مناطق، برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در اهر، هریس و ورزقان و نیز چاپ و توزیع بروشورها و کتابچه‌های راهنمای مستقل را از اقدامات آماده‌سازی نوروز در این سه شهرستان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/60007/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول