اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین نور محل مبارزه جنود نور و رحمان با جنود شیطان

هویزه، محل عروج 142 شهید قزوین از عالم خاک به افلاک

در عملیات بیت‌المقدس علاوه بر شهید علم‌الهدی و یارانش، 142 نفر از رزمندگان لشکر 16 زرهی قزوین ارتش نیز در هویزه شهید شدند.

هویزه، محل عروج 142 شهید قزوین از عالم خاک به افلاک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، گرچه قلم به دست گرفتن آسان است ولی نوشتن و سخن گفتن درباره راهیان نور سخت است و دقت و احتیاط خاصی می‌خواهد چراکه راهیان نور با جبهه، شهادت، جنگ، شهدا، جانبازی و خانواده‌‌های شهدا سر و کار دارد.

رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه، مردانه، شجاعانه و دلیرانه در برابر 42 کشور دنیا ایستادگی و مقاومت کردند که یا به تأسی از سرور سالار شهیدان به حق پیوستند و شربت شهادت را نوشیدند و یا بسان حضرت ابوالفضل(ع) سقای کربلا به درجه جانبازی رسیدند.

دهلاویه محل شهادت دکتر چمران

بنا به گفته راویان دفاع مقدس، مدافعان دهلاویه 10 روز سرسختانه در برابر دشمن مقاومت کردند ولی چون توان مقاومت برایشان باقی نماند دشمن با اشغال دهلاویه خود را به سوسنگرد رساند ولی نیروهای شهید چمران طی عملیاتی این منطقه را آزاد کردند که دشمن دوباره این روستا را اشغال کرد تا اینکه فرمانده نیروهای خودی (ایرج رستمی) به شهادت رسید و دکتر مصطفی چمران که برای معرفی فرمانده جدید عازم دهلاویه بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد و هنگام انتقال به اهواز به شهادت رسید.

در دهلاویه در سال 84 یک شهید گمنام در محوطه مرکزی آن به خاک سپرده شد که با حضور مقام معظم رهبری در فروردین سال 85 در این منطقه و دیدار ایشان با مردم منطقه و زائران راهیان نور، نورانیتی بیش از پیش به خود گرفت.

هویزه محل شهادت 142 شهید استان قزوین

در روزهای نخست آغاز جنگ حامد جرقی بخشدار هویزه توسط دشمن به شهادت رسید.

شهیده سهام خیام دختر نوجوان اهل هویزه با مقاومت و شهادتش در برابر بعثی‌ها سبب خروش مردم شهر و مقاومت بیشتر در برابر دشمن شد که به نقل از راویان نیروهای عراقی پس از عملیات نصر و شهادت دانشجویان خط امام محاصره هویزه را تشدید و آن را اشغال و شهر را کاملا تخریب کردند که البته این شهر در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس آزاد شد.

سیدحسین علم‌‌الهدی و یارانش در عملیات نصر در منطقه هویزه به شهادت رسیدند که پیکرهای مطهرشان پس از آزادسازی این منطقه در عملیات بیت‌المقدس کشف و در این مکان دفن شدند.

در عملیات بیت‌المقدس علاوه بر شهید علم‌الهدی و یارانش، 142 نفر از رزمندگان لشکر 16 زرهی قزوین ارتش هم در اینجا شهید شدند.

به سمت معراج شهدا که حرکت کردیم همه‌اش به این فکر بودیم که با چه صحنه‌ای مواجه می‌شویم آیا شهیدی وجود دارد تا با او وداع کنیم. در بین مسیر با پذیرایی با شربت، داخل حسینیه معراج شهدا شدیم.

معراج شهدا محلی است که در پادگان شهید محمودوند اهواز واقع است و شهدا را در آن شناسایی و پس از تعیین دقیق هویت، از این محل تشییع می‌کنند.

در معراج شهدا محتویاتی همچون چند گونی خاک، نامه شهدا، پوتین، فانوس، چفیه، قمقمه، چند تکه استخوان و خمپاره جمع‌آوری شده است.

وارد معراج شهدا که می‌شوی حس غریبی به انسان دست می‌دهد ضریحی مدور گونه از نی‌های چوبی را می‌بینی و فرزندان گمنام این سرزمین در پارچه سفید خوشبوی کفن آرمیده‌اند که از عملیات‌های مختلف جسدشان کشف شده است و زمانی که از داخل نی‌ها  پیکر مبارکشان را مسح می‌کنی احساس آرامش داری و گویی که شهدا با تو سخن می‌گویند ولی رازهای بسیار در سینه دارند که تا ابد ناگفته باقی خواهد ماند.

 

لازم است بگوییم ناگفته‌های بسیاری در جنگ وجود دارد که حتی خود راویان هم از پرداختن به همه مطالب صرف نظر می‌کنند ولی باید بدانیم که با حضور در سرزمین نور و بازدید از زیارتگاه و مشهد شهیدان می‌توان به شناخت و درک بهتری از جنگ رسید تا اینکه پای چند فیلم سینمایی و برنامه‌های مستند تلویزیونی در خصوص دفاع مقدس نشست.

باید به سرزمین نور رفت تا دانست که شهدا چگونه به خاک و خون غلطیدند و خون پاکشان چگونه بر خاک این مناطق ریخته شد و هم بتوان یاد و خاطره شهدا را گرامی و زنده نگه داشت، شهدایی که تنها با نیروی ایمان و توکل بر خدا در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست بیگانگان بیافتد.

شهدا در سرزمین نور محل مبارزه جنود نور و رحمان با جنود ظلمت و شیطان به سرچشمه نور پیوستند و البته ناگفته نماند شهدا خودشان را پیدا کردند و برای خودسازی خود بنا به گفته راویان چه اشک‌ها که نریختند و چه ناله‌ها که نکردند و روحیه و شهادت را در خود تقویت کردند.

 

سرزمین نور به ما می‌گوید که نباید از خود غافل شد و خود را فراموش کرد بلکه باید با خودسازی به خودشناسی که طبق روایات وارده رسیدن به خداشناسی و معبود است، دست یافت، در اینجا می‌توان به شوری همراه با شعور و بصیرتی که راه شهیدان است، برسیم.

به فرمایش مقام معظم رهبری سرزمین نور متعلق به هر کسی است که دلش برای اسلام و قرآن می‌تپد و شهدا چه قدر زیبا رفتن را ترجیح دادند تا از امام حسین (ع) جدا نشوند.

حال باید با توجه به اینکه شهدا گوش به فرمان رهبری و در حریم ولایت بودند ما نیز به تأسی از شهدا در این برهه از زمان، بیش از گذشته گوش به فرمان، منویات و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری باشیم و با توجه به انتخاباتی که پیش رو داریم با حضور پرشور و گسترده در پای صندوق‌های رأی قلب ولی فقیه زمانمان را خشنود کرده و مانند همیشه دشمنان اسلام و نظام را مأیوس و ناکام کنیم.

البته نباید فراموش کرد که شهدا کار خدایی کردند و خدا هم ماندگارشان کرد ما نیز باید خدایی فکر کنیم و خداگونه عمل کنیم تا ماندگار شویم.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول