اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل:

سرانه مصرف آرد باید به 7 کیلوگرم برسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل گفت: در تلاش هستیم تا سرانه مصرف آرد در استان اردبیل به هفت کیلوگرم برسد که هنوز با این رقم فاصله داریم.

سرانه مصرف آرد باید به 7 کیلوگرم برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: ما به هیچ وجه با مشکل و دغدغه کیفی و کمی گندم در تامین آرد روبرو نیستیم به طوری که اغلب گندم عرضه شده به کارخانه‌های آرد بعد از دو ماه استراحت تحویل می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار در روزهای گذشته خبرنگاران از سیلو و انبار ذخیره گندم و آرد بازدید داشتند تا سلامت کمی و کیفی آرد تولید شده را از نزدیک رصد کرده و با بهترین کیفیت اختلاط گندم برای تولید مطلوب آرد آشنا شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل بیان داشت: در این اختلاط سعی کردیم گندم مرغوب دیم شهرستان بیله‌سوار را که زمان خرید ذخیره‌سازی شده با گندم مصرفی دیگر مورد استفاده قرار دهیم تا کیفیت آرد تولید شده بالا برود.

وی افزود: سرانه مصرف آرد در استان اردبیل از 14 کیلوگرم به 9 کیلوگرم کاهش یافته به طوری که ما کمترین سرانه مصرف را در سرعین حدود چهار کیلوگرم و بیشترین سرانه را در اردبیل و پارس‌آباد با 11 کیلوگرم شاهد هستیم اما متوسط مصرف سرانه در این استان حدود هفت کیلوگرم است.

این مسئول متوسط مصرف سرانه کشور را نیز 7.5 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: تنها برای دو استان اردبیل و سیستان و بلوچستان مجوز 9 کیلوگرم را دادند ولی انتظار می‌رود همچنان روند کاهشی در مصرف آرد را در استان اردبیل شاهد باشیم.

کریمی ادامه داد: با هدف تنظیم به همت شرکت بازرگانی 400 تن برنج هندی در اختیار غله قرار گرفته و 513 تن شکر سفید به عنوان سهمیه استان در نمایشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل در ادامه از ذخیره‌سازی 200 تن برنج وارداتی با هدف تنظیم بازار خبر داد و افزود: همه این اقدامات خدماتی و بازرگانی در راستای تنظیم بازار صورت گرفته است.

جوجه‌ریزی یک میلیون قطعه‌ای در اسفند ماه

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه از جوجه‌ریزی یک میلیون قطعه‌ای اسفند ماه خبر داد و گفت: در 10 روز گذشته 406 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

علیرضا توانا از افزایش 14 درصدی جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: میزان تولید ما حدود 400 تن بوده که در نیمه دوم فروردین ماه نیز با مشکلی روبرو نخواهیم شد.

وی از تعادل عرضه و قیمت بازار مرغ خبر داد و ابراز داشت: این تنظیم بازار با حضور دستگاه‌های نظارتی انجام شده و به یقین نیز در ادامه این فرایند تداوم می‌یابد.

ممنوعیت افزایش نرخ مراکز اقامتی و پذیرایی در نوروز 92

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز به نرخ خدمات مراکز اقامتی و پذیرایی در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: قرار است هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نگیرد تا سفرهای نوروز با کمترین دغدغه انجام شود.

یحیی نقی‌زاده بیان داشت: مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی تا 15 فروردین ماه افزایش قیمتی را اعمال نخواهند کرد و در کنار آن افزایش نرخی در آژانس‌های هواپیمایی برای سفرهای نوروزی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/62001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول