اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط هلال احمر

8 هزار مورد عملیات امداد و نجات در همدان انجام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان از انجام بیش از هشت هزار مورد عملیات و خدمات امدادی توسط نیروهای امدادی این جمعیت به مسافران و میهمانان نوروزی در سطح استان همدان خبر داد.

8 هزار مورد عملیات امداد و نجات در همدان انجام شد

حمید ره‌انجام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مسافرت‌های نوروزی که در تعطیلات سال 92 در سطح استان همدان شاهد آن هستیم جمعیت هلال احمر استان با تمام امکانات و تجهیزات در پایگاه‌های جاده‌ای و شهری در خدمت مسافران و میهمانان است.

وی با اشاره به افزایش پایگاه‌های امدادی در سطح جاده‌های استان نسبت به سال گذشته، افزود: در نوروز 92، 20 پایگاه امدادی جاده‌ای در سطح جاده‌های مواصلاتی استان در نظر گرفته شده تا در مواقع لزوم و با هماهنگی همکاران اورژانس و ناجا به مصدومان و حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان تصریح کرد: از ابتدای طرح امدادی نوروزی 92 تا پایان روز هفتم فروردین بیش از هشت هزار مورد امداد و نجات توسط امدادگران این جمعیت در پایگاه‌های بیست‌گانه انجام داده‌اند.

به گفته وی بیشترین آمار مربوط به حادثه‌دیدگان بوده که 2 هزار و 635 مورد را به خود اختصاص داده و از این تعداد 131 مورد جاده‌ای، 2 هزار و 495 مراجعه حضوری و مابقی شهری بوده است.

ره‌انجام اضافه کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی 92 در مجموع کل حوادث به وقوع در سطح استان 74 مورد بوده که 33 مورد حضوری، 32 مورد جاده‌ای و 5 مورد هم شهری گزارش شده است.

وی ادامه داد: در بحث نجات‌یافتگان 135 مورد ثبت شده که 77 مورد به مراکز درمانی منتقل شده و مابقی به صورت سرپایی در پایگاه‌های امداد مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان در بحث اسکان مسافران نوروزی با برپایی چادر در مبادی ورودی شهرها اقدام کرده، ابراز داشت: به منظور رفاه مسافران تعدادی چادر صحرایی در مبادی ورودی شهرها نصب شده که تا پایان روز هفتم فروردین 2 هزار و 500 نفر در این چادرها اسکان داده شدند.

وی عنوان کرد: در حوادث جاده‌ای و ابتدای شروع طرح امداد نوروزی 25 مورد آزادسازی مصدوم در خودرو، دو مورد اطفاء حریق و همچنین یک مورد انتقال حادثه‌دیده با بالگرد انجام شده است.

ره‌انجام با بیان اینکه سعی شده تا از زبده‌ترین نیروهای آموزش‌دیده در پایگاه‌های امدادی هلال احمر استفاده شود گفت: در طول این مدت بیش از 260 نفر در قالب 77 تیم عملیاتی اعزام شده‌اند که برای انجام این عملیات‌ها 44 دستگاه آمبولانس حضور داشتند.

وی با اشاره به حضور جوانان هلال احمر در مبادی ورودی تمام 9 شهرستان تابع استان مسئولیت خوشامدگویی و ارائه راهنمایی را بر عهده دارند بیان داشت: طی هماهنگی با ستاد تسهیلات نوروزی استان، جوانان آبی‌پوش جمعیت هلال احمر با ارائه نقشه‌های راهنمای گردشگری و بروشور اماکن و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان‌های تابعه استان نقش محوری را در راهنمایی مسافران به ستادهای اسکان دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه دور دوم سفرهای نوروزی آغاز شده و تا روز 13 فروردین این بار مسافرت‌ها در جاده‌های استان بیشتر خواهد شد اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص استان و مبدأ اصلی غرب کشور و گذرگاه استان‌های غربی کشور و همچنین بزرگراه اصلی راه کربلا امسال شاهد کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که امیدواریم تا پایان تعطیلات شاهد کاهش این رقم باشیم.

به گفته وی در طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان، امسال با حضور یک هزار و 120 نفرروز امدادگر و 400 نفرروز راننده از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین 92 ادامه دارد.

انتهای پیام/89020/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول