اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان:

1000 عملیات امداد و نجات در طرح نوروزی گلستان انجام شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز پنجم فروردین ماه سال جاری یک‌هزار و 34 عملیات امداد و نجات توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان انجام گرفته است.

1000 عملیات امداد و نجات در طرح نوروزی گلستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری شامگاه سه‌شنبه در حاشیه برنامه سرکشی از کمپ‌های نوروزی هلال احمر استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: طی مدت یاد شده، 531 نفر از مسافران نوروزی، در مسیر عبوری استان بر اثر حوادث جاده‌ای دچار مصدومیت شده‎اند.

وی اضافه کرد: با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی استان، تاکنون 701 مورد انتقال مصدوم و بیمار به مراکز درمانی سطح استان انجام گرفته است.

مراجعه حضوری حدود 3 هزار مسافر نوروزی به مراکز درمانی استان

رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اسکان اضطراری برخی از خانواده‎های مصدومان اضافه کرد: 35 مورد اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر استان طی این مدت زمانی انجام گرفته است.

اکبری یادآور شد: 2 هزار و 879 نفر از مسافران نوروزی نیز شخصا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند و تحت معالجه و مداوای پزشکان این مراکز قرار گرفتند.

حضور بیش از 5 هزار نفر از مسافران نوروزی برای اقامه نماز در خیمه‌های هلال احمر گلستان

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مسافران از وضعیت اقلیمی، تاریخی و دیگر نقاط ارتباطی ضروری در سطح استان افزود: 312 هزار و 110 خانوار به شکل حضوری برای اخذ راهنمایی به کمپ‌های نوروزی جمعیت هلال احمر سطح استان مراجعه کرده‌اند.

اکبری ادامه داد: تعداد 389 هزار و 631 پیام برگ نیز بین مسافران نوروزی برای اطلاع از وضعیت راه‌ها و آشنایی آنان با تلفن‌های ضروری استان توزیع شده است.

به گفته وی 5 هزار و 278 نفر از مسافران نوروزی نیز از خیمه‌های پیش‎بینی شده برای انجام این فریضه واجب دینی بهره برده‌اند.

برنامه‌ریزی آموزشی برای نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با تاکید بر برنامه‌ریزی برای راهنمایی و ارائه بهتر عملیات امداد و نجات در سطح استان اذعان داشت: از ماه‌ها قبل برای آموزش نیروهای جمعیت هلال احمر برای سرویس‌دهی بهتر به مسافران نوروزی برنامه‌ریزی شده بود.

اکبری ادامه داد: با برنامه‎ریزی به عمل آمده، ضمن ایجاد هماهنگی مناسب بین ارکان عملیات امداد و نجات در سطح استان، شاهد هستیم که در حوادث ایجاد شده، خوشبختانه شاهد هیچ حادثه منجر به فوتی نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان به ویژه مسافران نوروزی با رعایت اصول ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس راه و همکاران جمعیت هلال احمر و فوریت‌های پزشکی استان می‎توانند مسافرتی عاری از خطر و بالاترین سطح ایمنی را تجربه کنند.

وجود تعامل مناسب بین دستگاه‌های امداد و نجات در استان

وی با اشاره به تعامل موجود بین جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی در سطح استان گفت: تعامل بسیاری مطلوبی با این دستگاه‌ها به ویژه مرکز فوریت‌های پزشکی استان برقرار است و سعی می‎کنیم تا هم‎پوشانی مناسبی در عملیات‌های امداد و نجات برقرار شود.

اکبری یادآور شد: 100 پایگاه امداد‎ و نجات ثابت و سیار، آماده عملیات امداد ‎و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی در سطح استان هستند.

به گفته وی طبق پیش‎بینی‎های به عمل آمده انتظار می‎رود تا پایان اجرای طرح 10 هزار و 400 نفر نیروی انسانی توسط جمعیت هلال احمر گلستان برای خدمات‎رسانی به مسافران نوروزی به کار گرفته ‎شود.

«طرح استقبال ایمن از بهار»، طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر و طبیعتی بکر و زیبا در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول