اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان خبر داد

فعالیت 18 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کردستان/ارائه خدمات به 2 میلیون مسافر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از فعالیت 18 پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال در این استان خبر داد.

فعالیت 18 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کردستان/ارائه خدمات به 2 میلیون مسافر

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن خدابنده ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: هلال احمر استان کردستان در ایام تعطیلات نوروزی سه طرح ملی امداد و نجات نوروزی، راهنمای مسافرین نوروزی و فرشتگان رحمت را اجرا می‌کند.

به گفته وی، طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این استان از 24 اسفندماه جاری آغاز و تا 17 فروردین ماه سال 92 ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح 10 پایگاه ثابت و 8 پایگاه سیار امداد جاده‌ای در جاده‌های استان استقرار و به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهند کرد.

خدابنده‌لو عنوان کرد: 800 نفر امدادگر، نجات‌گر و عوامل ستادی نیز در طول ایام تعطیلات نوروزی در این پایگاه‌ها به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی از فعالیت 73 خودرو امدادی شامل آمبولانس، ست‌های سنگین و نیمه‌سنگین و موتورهای امدادی در طرح نورزی امسال در جاده‌های استان خبر داد و افزود: براساس برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به عمل آمده، امدادگران هلال احمر استان تا پایان طرح سه هزار و 500 نفر ساعت در سطح جاده‌ها به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی از توزیع بیش از 600 هزار بروشور حاوی پیام‌های مختلف و نقشه استان در طرح امداد نوروزی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته به بیش از دو میلیون مسافر نوروزی در سطح جاده‌های استان توسط امدادگران هلال احمر خدمات‌رسانی شده است.

 استقرار اکیپ‌ فوریت‌های پزشکی در پایگاه‌ها جاده‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به استقرار اکیپ‌ فوریت‌های پزشکی در کنار پایگاه‌ها جاده‌ای ثابت هلال احمر به منظور ارائه خدمات لازم در صورت نیاز به مسافران و مصدومان متذکر شد:‌ به منظور اجرای این مهم، 17 نفر پزشک، 20 نفر پرستار و هفت نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی بصورت داوطلبانه به مسافران نوروزی امدادرسانی می‌کنند.

خدابنده‌لو از اجرای طرح راهنمای مسافران نورزی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ملی هلال‌احمر استان نام برد و افزود: این طرح با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برای 13 سال متمادی در ایام تعطیلات نوروزی در سطح استان برگزار می‌شود. 

ایجاد 15 پایگاه راهنمای نوروزی

وی از ایجاد و فعالیت 15 پایگاه راهنمای نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و امکان پرتردد استان خبر داد و بیان داشت: راهنمایی مسافران، توزیع بروشورهای مختلف حاوی پیام‌های سلامت و بهداشت، نقشه اماکن تاریخی، مذهبی و سیاحتی شهرستان‌های مختلف استان و همچنین پیام‌های ایمنی از برنامه‌های طرح راهنمای نوروزی است.

وی از راه‌اندازی 10 ایستگاه سلامت نیز در کنار چادرهای هلال احمر در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و افزود: در این ایستگاه علاوه بر انجام آزمایش قند خون و فشار خون بروشورهای بهداشتی بین میهمانان نوروزی توزیع می‌شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، برپایی خیمه‌های نماز در کنار چادرهای مسافران نوروزی از دیگر  برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان در ایام تعطیلات نوروز امسال است.

به گفته خدابنده‌لو، برپایی چادرهای نماز چند سالی است که در سطح استان اجرا می‌شود و با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده است. 

توزیع 5400 هزار بسته غذایی در طرح فرشتگان رحمت

وی از توزیع پنج هزار و 400 بسته غذایی در طرح فرشتگان رحمت از ابتدای سال‌جاری تاکنون در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت:  طرح فرشتگان رحمت به منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند از ابتدای ماه‌جاری کلید خورده و در تعطیلات عید نیز اجرا می‌شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، در اجرای این طرح خیران و نیکوکاران کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مرکز هلال احمر اهدا می‌کنند، این کمک‌ها پس از بسته‌بندی مناسب توسط گروه‌های مختلف امدادی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

خدابنده‌لو خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به اهداف جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه، ایجاد حس نوع‌دوستی و حمایت از ارزش‌های انسانی اجرایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح فرشتگان رحمت با هدف ترویج سیره علوی، جلب کمک‌های مالی، غیرنقدی نیکوکاران و خیرین، ارائه خدمات حمایتی و رفع نیاز از نیازمندان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/79016/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول