اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد

انجام 21 عملیات امداد و نجات در جاده‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اجرای طرح نوروزی این تشکل از انجام 21 عملیات امداد و نجات از زمان آغاز طرح تاکنون خبر داد.

انجام 21 عملیات امداد و نجات در جاده‌ها

حسن خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در راستای انجام وظایف محوله خود دو طرح امداد و نجات جاده‌ای و راهنمای مسافرین نوروزی را تدارک دیده است اظهار کرد: از 17 اسفند 91 و زمان شروع طرح در این بخش، 21 عملیات توسط این جمعیت در جاده‌های استان صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه این 21 سانحه عمدتا مربوط به تصادفات خودرویی بود، خاطرنشان کرد: 208 نفر در مجموع این سوانح دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد 140 نفر برای مداوا به مراکز امداد رسانی ارجاع و مابقی به صورت موقت در پایگاه‌های  موقت هلال احمر اسکان یافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با تاکید بر وجود فوتی در میان سانحه دیدگان از ارائه آمار در این زمینه خودداری کرد و علت آن را لزوم برخورداری مسافران و شهروندان از شرایط روحی سالم و داشتن جوی آرام عنوان کرد.

خدابنده‌لو در عین حال گفت: با وجود اینکه تعداد مسافران نوروزی استان کردستان بیش از میزان پیش‌بینی‌ها بوده است خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان نسبت به گذشت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از زمان اجرای طرح امداد جاده‌ای، 3 هزار و 400 نفر روز فعالیت توسط هلال احمر کردستان صورت گرفته است اظهار کرد: 90 درصد فعالیت‌های این جمعیت با همت و مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تعداد پایگاه‌های سطح استان در اجرای این طرح را 16 فقره اعلام کرد و افزود: از این میزان 9 پایگاه به صورت ثابت، 4 پایگاه موقت به شکل کانکس و 3 پایگاه سیار به صورت جاده‌ای فعالیت می‌کنند.

خدابنده‌لو تعداد نیروهای ستادی این جمعیت را 70 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در هر پایگاه نیز 4 نفر داوطلب حضور دارند که نقش مؤثری در خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی ایفا می‌کنند.

فعال کردن 25 پست راهنمای مسافران نوروزی

وی در خصوص دیگر طرح نوروزی هلال احمر با عنوان طرح راهنمای مسافران نوروزی، عمده فعالیت این بخش را در زمینه گردشگری و اطلاع‌رسانی ذکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به آغاز این طرح از 14 اسفند ماه سال 91  در استان و به صورت همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: 25 پست راهنمای مسافران نوروزی در شهرهای استان کردستان فعال شده است.

خدابنده‌لو با بیان اینکه برخی پست‌ها تا بامداد آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است تصریح کرد: در بعضی شهرستان‌ها همچون بانه یک پست سیار هم به صورت ویژه انجام وظیفه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هدف جمعیت هلال احمر اهداف بشر دوستانه و تسکین آلام بشری است، گفت: در این رابطه 910 هزار نفر از میهمانان نوروزی به پست‌های این نهاد مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به دایر شدن ایستگاه‌هایی در شهرهای استان به منظور سنجش سلامت مسافران تصریح کرد: علاوه بر این 300 هزار بروشور، نقشه، کروکی تلفن، راهنمای مراکز اقامتی و سیاحتی، پیام‌های ایمنی، بهداشتی و امدادی به وسیله پایگاه‌ها توزیع شده است.

خدابنده‌لو در ادامه گفت‌وگو با فارس تعداد نیروهای داوطلب فعال در این بخش را به طور میانگین 500 نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون یک هزار و 500 نفر روز در این بخش فعالیت صورت گرفته است.

برپایی 15 خیمه نماز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان همچنین از اختصاص چادرهایی به نام خیمه نماز برای ادای این فریضه توسط مسافران و پرهیز از مراجعه به شهر و درگیر شدن در ترافیک خبر داد و اظهار کرد: 15 خیمه نماز در 15 نقطه استان دایر شده که تاکنون 15 هزار نفر به این چادرها مراجعه کرده‌اند.

وی با ذکر این مطلب که در شهرهای سنندج، بانه و مریوان چادرهایی با نام فضای دوستدار کودک با امکاناتی برای خردسالان ایجاد شده است گفت: در این اماکن، وسایل نقاشی و دیگر سرگرمی‌های ویژه این رده سنی در نظر گرفته شده است.

خدابنده‌لو در پایان با اشاره به توزیع 3 هزار و 500 کیف کمک‌های اولیه در پایگاه‌های استان به مسافران توصیه کرد به منظور کسب آگاهی از اماکن و خدمات نوروزی به پایگاه‌های ویژه جمعیت هلال احمر مستقر در سطح استان مراجعه کنند.

گفتنی است طرح ویژه راهنمای مسافران نوروزی تا 28 فروردین ماه و  طرح امداد و نجات جاده‌ای نیز تا 24 فروردین 92 ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/79012/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول