اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

لزوم حذف ماده 3 طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حذف ماده سه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی تاکید کرد.

لزوم حذف ماده 3 طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست علنی عصر یکشنبه 27 اسفند در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: حذف ماده سه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر کار درستی است و باید این قانون اصلاح شود چون اجرای این قانون موجب تبعیض می‌شود.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس، افکار عمومی و قضاوت آنها را درباره این قانون که "یک دوره نمایندگی مجلس به عنوان یک دوره تحصیلی لحاظ شود" دیدیم و ما نباید یک کار اشتباه را برای دومین بار تکرار کنیم.

موسوی‌نژاد خطاب به نمایندگان بیان داشت: سئوال من از شما این است که به چه دلیل در شرایط لازم برای انتخابات شوراها یکی از شرایط، داشتن مدرک تحصیلی است، آیا این تصمیم بعد از بررسی شما و نتیجه‌گیری خود شما مبنی بر اینکه کسانی که مدرک و تحصیلات لازم و عالیه را ندارند نمی‌توانند تصمیم صحیح منطبق با کار کارشناسی بگیرند، به دست نیامده است.

نماینده دشتستان تذکر داد: مگر چه اتفاقی افتاده است که امروز می‌نشینید و قانونی که خود تصویب کرده‌اید را تغییر می‌دهید و شرایط داشتن تجربه به جای مقطع تحصیلی را لحاظ می‌کنید؟

وی نظر خود را این چنین ابراز داشت: به نظر من این تصمیم اشتباهی بوده که مجلسیان گذشته مرتکب به آن شده‌اند و اکنون باید شما با یک اقدام انقلابی این تبصره را حذف کنید چون با این کار هم جلو ایجاد توقع در شورای شهر و روستا را می‌گیرد و هم جلو تبعیض و بی‌عدالتی را می‌گیرد.

نماینده مردم دشتستان در تبیین نظرات خود مجددا سئوال کرد: چرا برای ارتقاء و تبدیل وضعیت کارمندان دولتی و دیگر ارگان‌ها شرایط تحصیلی را لحاظ می‌کنید ولی برای شورای شهر این را لحاظ نمی‌کنید که اگر تجربه به عنوان یک مقطع تحصیلی در نظر گرفته می‌شود باید برای همه افراد جامعه این قانون برقرار باشد.

انتهای پیام/2452/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول