اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مظلومیت فضای نخبه‌پروری گزارش می‌دهد

محقرترین فضای اداری کهگیلویه و بویراحمد کجاست + تصاویر

بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد که به واسطه وجود نام نخبگان بر روی آن بسیار پرطمطراق به نظر می‌رسد، اکنون محقرترین فضای اداری این استان و اگر به گزاف نگفته باشیم، کشور را دارد.

محقرترین فضای اداری کهگیلویه و بویراحمد کجاست + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، وقتی به فراخور حال این‌ روزها در حال گرفتن گزارش از مسافران و گردشگران نوروزی در محل ستاد دائمی تسهیلات سفر در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع در پارک معلم یاسوج بودیم، چشممان به خانه‌تکانی یک اداره افتاد؛ نزدیکتر رفتیم و از کارگران دلیل جابجایی و اسباب‌کشی را جویا شدیم که یکی از آن‌ها با همان لهجه شیرین لری گفت«ککا بنیاد نخبگان بار کرد».

حس خبرنگاری گفت که سری هم به بنیاد نخبگان و خانه‌تکانی این روزهای آن بزنیم و آدرس محل جدید را بدانیم که خلاصه کنجکاوی گل کرد و اتاق‌ها و محل جدید را سرکی کشیدیم.

وارد ساختمان که شدیم پی‌بردیم که بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از دو ساختمان کوچک نزدیک به هم به عنوان فضای اداری استفاده می‌کرده که که هریک 40 متر مربع برای فضای اداری و جمعاً 80 متر مربع بوده که اکنون این دستگاه خوش اسم ‌و رسم باید تنها در یک فضای 40 متری به نخبگان سراسر کهگیلویه و بویراحمد خدمات‌رسانی کند.

فضا به قدری کوچک و محقر بود که دوربین‌ها برای ثبت آن تقریباً عاجز به نظر می‌رسیدند و عملاً جای مانور دادن با دوربین در آن غیرممکن بود.

با دیدن این فضا به فکر فرو رفتم که اصولاً اگر چنین دستگاهی برای حمایت از نخبگان لازم بود، چرا از قبل فضای مناسب در شأن نخبه و استعداد برتر تحصیلی درنظر گرفته نشده است.

در این اندیشه بودم که جوانی خود را فرخی، معاون بنیاد نخبگان استان معرفی کرد و از حضور در این محل پرسید و با خوشرویی از ما به عنوان یک خبرنگار پذیرایی کرد و با اصرار از ما و انکار از او عاقبت به چند سؤال پاسخ داد.

از معاون بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با حوزه کاری بنیاد پرسیدیم و مساحت فعلی فضای اداری جدید را جویا شدیم که با خنده عدد 40 متر را بیان کرد و گفت: فضای اداری ما مجموعاً 40 متر مربع است.

وی به وجود تنها سه اتاق یکی به ابعاد 14 متر و دو اتاق دیگر به ابعاد 12 متر در این فضای اداری اشاره کرد و گفت: بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد با این فضا 10 نفر پرسنل دارد که در هر اتاق 12 متری سه نیرو باید به نخبگان این استان خدمات‌رسانی کند.

فرخی در ادامه به لزوم راه‌اندازی کتابخانه مخصوص استعدادهای برتر تحصیلی و نخبگان اشاره کرد و گفت: قفسه‌بندی راه‌اندازی کتابخانه برای در دسترس قرار دادن کتاب‌های مرجع در دستورکار قرار گرفته بود که مجبور به واگذاری بخشی از فضای اداری خود شدیم.

در حین تهیه گزارش به فکر فرو رفتم که آن از وضعیت مراکز رشد در استان و این هم از مظلومیت نخبگان و فضای اداری مربوط به آن‌ها و مهم‌تر از همه سخنرانی‌های تکراری مسئولان در راستای ضرورت کمک به پیشبرد اهداف برای توسعه استان!!

کهگیلویه و بویراحمد اکنون علاوه بر همه رکوردهایی که در نداشتن‌ها و کمبودها از خود بر جای گذاشته، تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد و برخی مسئولان تنها به حفظ صندلی و منصب خود می‌اندیشند تا این‌که به فکر ایجاد مراکزی برای حمایت و پرورش استعدادهای بی‌شمار انسانی در عرصه‌های مختلف باشند.

ساختمان را که دیدم دلم به حال آن‌هایی که نام نخبه در این استان دارند، سوخت و پی بردم که همانند موهبت‌های کم‌نظیر الهی که خداوند به این استان عطا فرموده، ظرفیت‌ها و استعدادهای ناب انسانی هم مهجور و مظلوم واقع شده‌اند.

بیرون که آمدم از زبان این و آن شنیدم که چند وقت پیش برای تخلیه ساختمان بنیاد، کار به درگیری کشیده و برای بقا، کار به جایی رسیده که متولیان امور حمایت و پرورش نخبگان مجبور به مداخله در موضوعی شده‌اند که .......

تصور اداره‌ها و دستگاه‌های عریض و طویل دیگر و محیط‌های گسترده ییلاقی و قشلاقی آن‌ها در این استان در قیاس با بنیاد نخبگان برایم بسیار سخت بود.

به امید ساختن کهگیلویه و بویراحمدی توسعه‌یافته به مدد بها دادن به نخبگان و استعدادهای ناب انسانی.

انتهای پیام/2571/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول